فرماندار نطنز:

درصد بالای واکسیناسیون کرونا رنگ بندی نطنز را تغییر داد

فرماندار نطنز گفت: میزان بالای واکسیناسیون در این شهرستان و رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در ماه محرم رنگ بندی نطنز را از قرمز به نارنجی تغییر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رمضانعلی فردوسی فرماندار نطنز درباره وضعیت شهرستان نطنز با توجه به تغییر رنگ بندی این شهر از قرمز به نارنجی، گفت: با توجه به رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در ایام محرم و همکاری روز افزون مردم با دستگاه‌های اجرایی و سرعت بالای واکسیناسیون در شهرستان، رنگ نطنز از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرد.

وی افزود: بنابراین رعایت این دو مورد سبب شد که روند مبتلایان و بستری‌ها در نطنز نزولی شود. هم اکنون از جمعیت ۳۴ هزار نفری شهرستان نطنز ۲۴ هزار نفر دوز اول واکسن و ۱۲ هزار نفر دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که آمار قابل توجهی است.

فرماندار نطنز با بیان اینکه کمبود زیادی از نظر واکسن نداریم، گفت: طبق اعلام استان در این هفته به شهرستان نطنز محموله واکسن جدید وارد می‌شود. هفته گذشته تنها دوز‌های دوم واکسن را تزریق کردیم و از این هفته تزریق دوز‌های اول را ادامه می‌دهیم.

فردوسی درباره میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در نطنز، تصریح کرد: هم اکنون در مجموع ۸۰ درصد شیوه نامه ها در شهرستان رعایت می‌شود که این میزان در اصناف به ۹۰ درصد هم می‌رسد.

وی ادامه داد: هم اکنون متولدان ۱۳۴۹ به قبل در حال دریافت واکسن هستند و زنان باردار و بیماران خاص بدون در نظر گرفتن شرایط سنی واکسینه می‌شوند.

فرماندار نطنز گفت: از هفته گذشته تا کنون روند بستری‌ها کاهش یافته و در حال حاضر ۲۴ نفر در مراکز درمانی شهرستان بستری هستند و ۳۰ درصد تست‌های کرونا در نطنز مثبت اعلام می‌شود. در روستا‌ها حتی تا سن ۴۰ سالگی واکسینه شده‌اند و برای واکسن دانشجویان طبق مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا عمل می‌کنیم.

فردوسی خاطرنشان کرد: تردد و ورود خودرو‌های غیر بومی به شهرستان نطنز با توجه به نارنجی بودن آن ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد که دوربین‌ها در سطح شهر فعال هستند و پلیس نیز نظارت کافی دارد. درباره تردد در روز اربعین هنوز سیاست و دستورالعمل خاصی به شهرستان ابلاغ نشده است و به لحاظ تعلق خاطری که مردم به دهه آخر ماه صفر دارند تصمیمات لازم را در این باره خواهیم گرفت.


منبع:ایسنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.