معدوم شدن ۷۵ تن گوشت غیرقابل مصرف در خراسان رضوی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ۷۵ تن گوشت قرمز غیرقابل مصرف از ابتدای امسال در کشتارگاه‌های خراسان رضوی معدوم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمود قربانزاده رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: کارشناسان دامپزشکی مستقر در کشتارگاه‌های خراسان رضوی با نظارت‌های خود از ورود گوشت‌های فاسد و غیرقابل مصرف حاصل از دام‌های کشتار شده به چرخه توزیع و مصرف جلوگیری و آن را معدوم کرده اند.

او افزود: در این مدت ۸۶۰ هزار راس دام در کشتارگاه‌های خراسان رضوی، کشتار شده است و بدین ترتیب کارشناسان دامپزشکی بر تولید، نگهداری و عرضه ۳۲ هزار تن گوشت قرمز نظارت داشته اند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه فرآورده‌های خام دامی باید از مراکز مجاز و معتبر تهیه شود؛ ادامه داد: در صورت خرید محصولات بسته بندی، باید نسبت به تاریخ تولید و انقضای محصول و هم کد پروانه درج شده بر روی آن دقت شود و از خرید فرآورده‌های خام دامی از افراد دوره گرد به شدت پرهیز شود.

قربان زاده بیان کرد: شهروندان در زمان خرید گوشت قرمز باید به مهر دامپزشکی توجه کنند و در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.