بهره مندی مردم مناطق روستایی از خدمات بهداشتی در چهارمحال و بختیاری

۱۲۰ مرکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی و ۳۰۵خانه بهداشت در مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری در حال ارائه خدمت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: ۱۲۰ مرکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی و ۳۰۵خانه بهداشت در مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری در حال ارائه خدمت است و می‌توان گفت ۱۰۰ درصد مردم مناطق روستایی تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار دارند.

او افزود: مرکز جامع خدمات سلامت در بسیاری از مناطق استان ایجاد شده و به طور نمونه در مناطق سخت‌گذر دهستان موگویی و سرآقاسید پزشک مستقر است و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: وجود این مراکز بهداشتی در مناطق مختلف استان در دوران شیوع کرونا در خصوص غربالگری مبتلایان، مهار شیوع و درمان بیماران بسیار موثر بوده است.

او اظهار داشت: جدیدترین تحلیل‌ها نشان می‌دهد که همچنان بار ویروس در استان بالا است و تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی زیاد است، اما در خصوص شناسایی بیماران جدید به نظر می‌رسد روند کاهشی شکل گرفته که تداوم آن نیازمند همراهی بیش از پیش مردم است.

شیرانی ادامه داد: به سبب شیوع ویروس کرونا در استان همچنان دو هفته واگیری ادامه دارد و برای مهار این ویروس می‌طلبد در این مدت به شدت شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود تا در روند کاهشی در استان به ثبات برسیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار