نماینده پارلمان لبنان: محاصره آمریکا در حال شکستن است

عضو فراکسیون وفا به مقاومت لبنان با اشاره به ارسال کشتی های حامل سوخت ایران گفت در‌های محاصره آمریکا در حال شکسته شدن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از المنار، «حسن فضل الله» نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت با اشاره به ارسال نفتکش‌های حامل سوخت ایران اعلام کرد در‌های محاصره آمریکا در حال شکسته شدن است.

او با اشاره به آمادگی لبنانی‌ها برای استقبال از مازوت ایرانی اعلام کرد گزینه‌هایی در برابر لبنان برای کاهش تأثیر بحران در حالی بازگشایی می‌شود که دولت آمریکا مجبور شد تا از تهدیدات خود عقب نشینی کند.

حسن فضل الله، نماینده لبنان گفت: دولت آمریکا با این مسأله به منزله اینکه این کشتی، خاک لبنان محسوب می‌شود، روبرو شد. محموله این کشتی، شلیک دقیقی خواهد بود که محاصره مالی و اقتصادی و سیاسی تحمیل شده بر ملت ما را خواهد شکست.

نماینده فراکسیون وفا به مقاومت لبنان همچنین گفت: فوایدی که کشتی نخست حمل می‌کرد، به مازوت محدود نمی‌شد؛ بلکه یک بررسی سریع نشان می‌دهد این مسأله نشانگر از بین رفتن وتوی آمریکا بر ارتباطات رسمی لبنان با سوریه است.

او همچنین افزود: کشتی ایران باعث شد تصمیم لغو یارانه سوخت نیز کنار گذاشته شود و نتایج اقتصادی و سیاسی بسیاری برای مردم لبنان به همراه داشته باشد.

حسن فضل الله همچنین گفت این کشتی نشانگر تلاش هیئت اعزامی کنگره آمریکا به بیروت به منظور جبران ناامیدی آمریکا بود؛ همچنانکه سازمان ملل نیز ده میلیون دلار اختصاص داد.

حسن فضل الله، در ادامه به اقدام حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت: ابتکار عمل حزب الله، یکی از برگه‌های قدرتی است که مقاومت آن را به منظور دفاع از حقوق لبنانی‌ها در داشتن یک زندگی کریمانه در اختیار دارد.

او همچنین با بیان اینکه لبنان در برابر فرصتی واقعی برای سرمایه گذاری قرار دارد، گفت: این مسأله، از تمامی افراد مشتاق کشورشان این را می‌طلبد که این فرصت را از دست ندهند و آنچه را که مقاونت آن را اجرا می‌کند، با گام‌هایی داخلی برای خارج ساختن لبنان از بحران به انجام برسانند که کلید آن تشکیل دولت است.

گفتنی است پیشتر «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت یوم‌الله عاشورای حسینی با اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، نسبت به هرگونه تعرض به آن‌ها شدیدا هشدار داده بود.

همچنین چندی پیش شیخ علی دعموش، نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله با بیان این که کشتی‌های حامل نفت، سوخت مورد نیاز برخی نهاد‌های اساسی را تامین کرده است، افزود: ارسال کشتی‌های حامل نفت از ایران تولید برق را افزایش داد و سوخت مورد نیاز برخی نهاد‌های فعال در زمینه‌های بشردوستانه، بهداشت، سلامت و غذا را تامین کرد.

وی افزوده بود: برای لبنانی‌ها روشن شد غده سرطانی که در حال از پای درآوردنشان است، همان دولت آمریکا است که آنان را تحریم و بحران هایشان را تشدید کرده است و اجازه کمک رسانی را به آنان نمی‌دهد و در مقابل حزب الله که تصمیم می‌گیرد از ایران نفت وارد کند، منشا حل بحران است نه علت ایجاد این بحران ها. مقاومت در لبنان فقط یک گزینه و قدرت برای آزادسازی و دفاع از خاک لبنان نیست بلکه گزینه و قدرتی برای حل مشکلات مردم و کاهش درد و رنج هایشان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار