همه شهرستان‌های کرمانشاه درگیر کرونا هستند

مدیر شبکه بهداشت و درمان ثلاث باباجانی گفت: از ابتدای مرداد ماه امسال و آغاز موج پنجم کرونا، ۱۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  صبور حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان ثلاث باباجانی گفت : ۱۳۲ نفر به صورت سرپایی و ۱۳ نفر پس از بستری شدن در مراکز درمانی مداوا شده‌اند.

او گفت : تعداد موارد ابتلا در شهرستان و موارد فوتی در شروع پیک پنجم به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ثلاث باباجانی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۵۹۵ بیمار سرپایی شناسایی و ۱۲۵ بیمار بستری شدند و ۱۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این شهرستان فوت کرده اند.

حسینی افزود: راه پیشگیری از کرونا، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن است و انتظار می‌رود شهروندان، هرچه سریعتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.

او ادامه داد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و تزریق واکسن، به طور قطع در روز‌های پیش رو با افزایش موارد ابتلا به کرونا مواجه خواهیم شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ثلاث باباجانی گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا برای افراد گروه‌های هدف در این شهرستان تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر این واکسن را تزریق کرده‌اند.

قصرشیرین در وضعیت قرمز قرار دارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: هم اکنون این شهرستان از نظر رنگ بندی ابتلا به ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد که عبور از این وضعیت نیازمند همراهی و همکاری جدی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

رضا منصوری افزود: براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شهرستان قصرشیرین از امروز در رنگ بندی جدیدی به عنوان شهر قرمز معرفی شد و از این رو باید محدودیت‌های لازم بر این اساس در شهرستان اعمال و لحاظ شود.

او افزود: از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تاکنون بیش از یک هزار و ۴۵۰ نفر از شهروندان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با ویروس کرونا واکسیناسیون است که تاکنون بیش از ۱۲ هزار نفر از جمعیت شهرستان دوز اول واکسن و جمعیت قابل توجهی هم دوز دوم را دریافت کرده اند.

او گفت: این جمعیت شامل سالمندان، افراد بالای ۳۵ سال، خبرنگاران، مشاغل پرخطر، فرهنگیان، عوامل اجرایی انتخابات، کارکنان ناوگان حمل و نقل عمومی، نیرو‌های نظامی و انتظامی، قضات و دیگر گروه‌های هدف در این طرح است.

 منصوری ادامه داد: باید مردم همچنان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و در اجتماعات و اماکن عمومی ضروری است که از ماسک استفاده نمایند.

او گفت: برای مقابله با این بیماری باید تمام کشور واکسیناسیون شود از این رو تا رسیدن به این هدف مردم همچنان مسایل بهداشتی را رعایت کنند.

واکسیناسیون ۵۷ هزار نفر در اسلام آبادغرب

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب گفت: ۳۹ هزار نفر نوبت اول و ۱۸ هزار نفر نوبت دوم، در مجموع ۵۷ هزار نفر از جمعیت هدف شهرستان واکسینه شده‌اند.

محمدرضا نادری افزود: اسلام آبادغرب به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

او در توضیح اقداماتی صورت گرفته از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای کنترل پیک پنجم، گفت: هفت گروه مشاغل در وضعیت قرمز پرخطر هستند که شامل رستوران‌ها، قهوه‌خانه‌ها، تالار‌های پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، پاساژ‌ها و بازار‌های سربسته عمومی، استخرها، شهربازی‌ها و نمایشگاه‌های عمومی است که در این راستا تیم‌های نظارتی بازدید‌ها را به صورت مستمر انجام می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب ادامه داد: از هفته گذشته تا به امروز یک‌هزار و ۱۴۵ مورد بازدید در شهرستان انجام شده که در این مدت ۶۹ مورد اخطار صادر و ۲ مورد تعطیلی اماکن که دستورالعمل ها را رعایت نکرده‌اند، صورت گرفته است.

او در خصوص وضعیت بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان گفت: بیشترین ظرفیت بیمارستان را به بیماران کرونا اختصاص داده‌ایم، هم‌اکنون ۱۰۴ مورد بیمار بستری داریم که آمار بالایی محسوب می‌شود، البته تعداد از بیماران با توجه به قطب بودن بیمارستان اسلام‌آباد از شهرستان‌های اطراف است.

نادری  اشاره‌ای به آخرین روند واکسیناسیون در شهرستان داشت و افزود: ۳۹ هزار نفر نوبت اول و ۱۸ هزار نفر نوبت دوم، در مجموع ۵۷ هزار نفر از جمعیت هدف شهرستان واکسینه شده‌اند .

هیچگونه کمبود واکسن در شهرستان سرپل ذهاب وجود ندارد

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب با اعلام اینکه هیچگونه کمبود واکسنی در شهرستان وجود ندارد، گفت: به صورت روزانه واکسن مورد نیاز وارد شهرستان می‌شود و در زمینه تامین واکسن مشکلی نداریم.

محسن مرادی افزود: مراکز واکسیناسیون تجمیعی داخل شهر و مراکز بهداشت روستایی سطح شهرستان فعال بوده و کار واکسیناسیون مراجعین را انجام می‌دهند.

او افزود: واکسن‌های موجود برای تزریق عموم در شهرستان هم اکنون از نوع برکت، سینوفارم و آسترازنکا است که برای واکسینه کردن مردم در دُز اول و دُز دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچنان بهترین و مطمئن‌ترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

 مرادی ادامه داد: از مردم فهیم شهرستان دعوت می‌کنم با توجه به مهیا بودن تمام امکانات و مقدمات لازم برای واکسیناسیون هرچه سریعتر براساس جدول زمانبندی گروه‌های سنی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و با دریافت واکسن خود را دربرابر این ویروس منحوس ایمن کنند.

او افزود: مردم با استقبال بیشتر از طرح واکسیناسیون و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچون گذشته یار و یاور کادر بهداشت و درمان شهرستان باشند.

او گفت: سرپل‌ذهاب از نظر ابتلا به ویروس کرونا قرمز است و برای عبور از این وضعیت نیازمند همراهی مردم هستیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.