توزیع بیش از ۴۷ هزار تن کود شیمیایی یارانه‌ای در خراسان رضوی

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ هزار و ۸۴۲ تن انواع کود شیمیایی یارانه‌ای بین کشاورزان و باغداران خراسان رضوی توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ایرج ناصری‌مقدم مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ هزار و ۸۴۲ تن انواع کود شیمیایی یارانه‌ای بین کشاورزان و باغداران در خراسان رضوی توزیع کرده است.

او با اشاره به افزایش قیمت کود و ضرورت حمایت از کشاورزان و باغداران افزود: توزیع کود شیمیایی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در تولید محصول، با حساسیت خاص و در زمان مقرر انجام می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با اشاره به افزایش قیمت انواع کود و سموم کشاورزی و ضرورت حمایت از کشاورزان از این جنبه، ادامه داد: تامین و توزیع کود شیمیایی در استان بر عهده ۶۵ کارگزاری زیر پوشش شبکه تعاون روستایی است که کود مورد نیاز کشاورزان را با کمک اتحادیه‌های تعاون روستایی و شرکت‌های خدمات حمایتی بین کشاورزان توزیع می‌کنند.  

ناصری‌مقدم بیان کرد: مصرف کودهای شیمیایی علاوه بر تقویت و افزایش کمی و کیفی تولید موجب حفظ و ارتقای کیفیت خاک و جلوگیری از فقر توان باروری خاک می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.