طالبان:

حمایت از مسلمانان کشمیر را حق خود می دانیم

سخنگوی طالبان می‌گوید که این گروه اسلام گرا از این حق برخوردار است که در حمایت از مسلمانان از جمله مسلمانان کشمیر سخن بگوید.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه قطر اعلام کرد که دولت جدید در افغانستان به تجارت و روابط اقتصادی و فرهنگی خود با هندوستان ادامه می‌دهد، سهیل شاهین، سخنگوی طالبان گفت که این گروه از این حق برخوردار است که در حمایت از مسلمانان در هرکجای دنیا که باشند از جمله در منطقه خودمختار جامو و کشمیر که تحت حاکمیت هندوستان است سخن بگوید.

سهیل شاهین گفت: درست مانند هند که در حمایت از حقوق هندوها و سایر اقلیت‌ها در افغانستان صحبت می‌کند ما نیز حق صحبت درباره حقوق مسلمانان و ساکنان کشمیری که از حقوق خود محروم شده‌اند برای خود محفوظ می‌دانیم.

شاهین که از اعضای تیم مذاکره کننده طالبان در دوحه قطر است افزود که این گروه موظف است اجازه ندهد هیچ گروه تروریستی از خاک افغانستان علیه یک کشور ثالث استفاده کند.

این اظهارنظر شاهین ساعاتی پس از اعلام خبر درگذشت سیدعلی شاه گیلانی، رهبر جدایی طلبان کشمیر مطرح شد؛ وی که ریاست جناح کنفرانس حریت تمام احزاب را برعهده داشت از الحاق کشمیر به پاکستان حمایت می‌کرد و از سال ۲۰۱۰ در شهر سرینگر تحت بازداشت خانگی بود.

گفتنی است از زمان سقوط کابل به دست طالبان در روز ۱۵ آگوست هندوستان اعلام کرد که بازگشت سیک‌ها و هندوهای افغانی را که خواهان خروج از افغانستان هستند، تسهیل خواهد کرد.

انتهای پیام/

 
 
برچسب ها: طالبان ، کشمیر ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.