مراقبت‌های اولیه بهداشتی در خانه‌های بهداشت

فرماندار اندیکا گفت: خانه‌های بهداشت به عنوان محیطی‌ترین واحد بهداشتی مستقر در روستا، نماد توسعه نظام مراقبت‌های اولیه بهداشت هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نوذری، فرماندار اندیکا گفت: خانه‌های بهداشت به عنوان محیطی‌ترین واحد بهداشتی مستقر در روستا، نماد توسعه نظام مراقبت‌های اولیه بهداشت هستند که با حضور بهورزان اثرات ارزشمندی در ارتقای و بهبود شاخص‌های سلامت دارند.

او در ادامه بیان داشت: بهورزان بهترین پیام آوران سلامت در کشور هستند که با تلاش شبانه روزی و کمترین امکانات، نقش مهمی در پیشگیری و کنترل بسیاری از بیماری‌ها و صیانت از سلامت مردم دارند.

نوذری افزود: اگر امروز شاهد ریشه کنی بیماری‌هایی مانند فلج اطفال، کاهش مرگ و میر کودکان و مادران و کاهش بیماری‌های واگیر در کشور هستیم باید قسمت قابل توجهی از آن را مرهون زحمات و تلاش بهورزان بدانیم.

فرماندار اندیکا تصریح کرد: فعالان و تلاشگران خط مقدم عرصه سلامت، شاید بهترین توصیفی باشد که می‌توان از آن‌ها ارائه داد و اکنون این جهادگران در کنار کادر درمانی، در خط مقدم مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، رسالتی سنگین، خطیر و مهم بر عهده دارند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.