علت وجود دارو‌های کرونا در بازار غیر رسمی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی گفت: به مردم این اطمینان خاطر را می‌دهیم که کلیه دارو‌های مصرفی برای تمامی بیماران به خصوص بیماران کرونایی توزیع می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، دکتر غفارزاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی گفت: به مردم این اطمینان خاطر را می‌دهیم و به طور قطع اعلام میداریم که کلیه دارو‌های مصرفی برای تمامی بیماران به خصوص  بیماران کرونایی که توسط شرکت‌های پخش دارویی تا مراکز درمانی و درمانگاهی توزیع می‌شوند  کنترل‌های لازم و کافی تا رسیدن دارو به دست مصرف کننده اصلی که از منظر ما خود بیمار یا مراکز بستری  هستند از سبد توزیع خارج نشده و کاملا قابل ردیابی و پیگیری است.  

دکتر غفارزاده در ادامه افزود: باید چند نکته مهم به استحضار مردم شریف استان رسانده شود و آن این است که دارو‌هایی که خارج از شبکه توزیع دارویی سازمان و معاونت غذا و دارو توسط دستفروش و یا هر شخص غیر مسئول عرضه می‌گردد از نظر ما تایید نشده چرا که دارو‌های کشف شده که عمدتا هم توسط حوزه معاونت غذا و دارو بوده همگی تقلبی، غیر مجاز و قاچاق و یا از سبد توزیع داروی این استان نبوده است.

بلکه از استان‌های دیگر وارد استان ما شده و در بازار غیر رسمی (سیاه) با قیمت‌های گزاف و مقاصد سودجویانه به فروش رسیده است.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه این دارو‌ها باید در شرایط خاص دمایی نگهداری شوند و اینکه آیا داروی خریداری  شده شرایط نگهداری را رعایت کرده یا خیر؟

از مردم درخواست میکنیم که از خرید دارو از مبادی غیر رسمی و بروز مشکلات سلامتی و عوارض دارویی برای بیمار به جد خودداری نمایند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.