عاقبت افسر آمریکایی که با داروی ضدانگل اسب قصد مقابله با کرونا را داشت

افسر پلیس آمریکایی که ضمن مخالفت با واکسن کرونا از داروی ضدانگل اسب برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری استفاده می کرد بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش رسانه‎های خارجی، یک افسر اداره پلیس ناحیه وِین در یکی از ایالت‌های آمریکا به نام کاپیتان جو مَنینیگ ۵۷ ساله، روز چهارشنبه بر اثر عوارض بیماری کرونا درگذشت. صفحه فیسبوک او که پیش از این جو تبلیغات استفاده از «آیورمِکتین»، ماده ضدانگل‌ حیوانات و مخالفت با واکسن کرونا را در آن به اشتراک گذاشته بود، مورد توجه کاربران قرار گرفت.

او با انتشار پستی در صفحه‌اش آدرس فروشگاه داروی حیوانات را نوشت و توصیه کرده بود مردم داروی مایع و کرم آیورمکتین را تا تمام نشده بخرند. داروی آیورمکتین، داروی کشنده انگل در اسب و سایر حیوانات است و برخی از انواع آن نیز برای کشتن انگل‌های روده انسان تجویز می‌شود.

تصویر قرص و دارو

به دنبال همین قضایا اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا از مردم این کشور خواسته از این دارو استفاده نکنند چرا که تاثیری در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد و امکان دارد زمینه ابتلا به برخی بیماری‌های دیگر نیز در بدن انسان به وجود بیاید. به گفته برخی پزشکان حتی مقادیر تایید شده آیورمکتین می‌تواند با دیگر داروها از جمله داروی رقیق کننده خون تداخل  داشته باشد و همچنین ممکن است مصرف بیش از حد آیورمکتین عوارضی چون تهوع، استفراغ، اسهال، کاهش فشار خون، حساسیت، سرگیجه، از دست دادن تعادل، حملات صرع، کما و حتی مرگ را نیز در پی داشته باشد.

اداره نظارت بر غذا و داروی آمریکا همچنین اعلام کرده که داروی آیورمکتین  ویژه انسان، مشابه انواع آن برای حیوانات نیست. این اداره با انتشار توئیتی نوشت: "شما اسب نیستید. شما گاو نیستید. جدی می‌گوییم. از مصرف این دارو خودداری کنید." با این وجود بسیاری از چهره‌های شناخته شده آمریکا حتی در برنامه‌های تلویزیونی پربیننده، علی‌رغم عوارض آیورمکتین، آن را تبلیغ کرده‌اند.

تصویر شربت

افسر پلیس فوت شده نیز بارها به تبلیغ این دارو پرداخته و از اینکه فیسبوک او را به دلیل نشر اخبار جعلی مجازات کرده بود نیز شکایت کرد. او در ماه ژوئیه در صفحه‌اش نوشت: "بار دیگر برای به اشتراک گذاشتن نظراتم در مورد کرونا و این که واکسینه نشده‌ام، سانسور شدم و مجازات شدم."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
آیا تشبیه مخالفان واکسن به انگل و احشام یه کار اخلاقیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
به گزارش رسانه‎های خارجی!!!!!!!
آخه این دیگه چه منبعیه؟!
Iran (Islamic Republic of)
عسگر
۱۵:۱۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
این دارو در درمان کمک کننده هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
آره کمکش کرده با کرونا راحت تر بمیرد