درخواست رهبر کره شمالی برای پیشگیری از وقوع بلایای طبیعی و شیوع کرونا

رهبر کره شمالی امروز در جلسه با مقامات این کشور خواستار پیشگیری از وقوع بلایای طبیعی و گسترش کووید ۱۹ در کشورش شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز در جلسه‌ای با اعضای دولت خواستار اجرای تدابیر لازم اقتصادی برای جلوگیری از بلایای طبیعی و گسترش کرونا در کشور شد.

بر این اساس، اقتصاد کره شمالی به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا علیه این کشور و نیز ایجاد محدودیت‌های مرزی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا آسیب پذیر شده است. همچنین باران‌های فصلی شدید و احتمال وقوع طوفان نیز احتمال آسیب به منابع غذایی و اقتصاد کره شمالی را تقویت کرده است.

کیم جونگ اون امروز در این رابطه بر لزوم اتخاد تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع بلایای طبیعی و کنترل شیوع کرونا در کشور تاکید کرد. ترمیم بستر رودخانه ها، احیای دوباره جنگل‌ها برای کنترل روندی فرسایشی خاک و حمایت از طرح‌های خاکریز از جمله تدابیری بود که در جلسه امروز رهبر کره شمالی با مقامات این کشور مطرح شد.

تا به حال هیچ موردی از کووید ۱۹ در کره شمالی گزارش نشده است، ولی برای کنترل بیشتر تمامی مرز‌های این کشور بسته است چرا که کره شمالی پیشگیری از این بیماری را اقدام برای بقای ملی می‌داند. رهبر کره شمالی در این رابطه گفت: تلاش بیشتر برای پیشگیری از وقوع همه گیری کرونا در کشور یکی از اولویت‌های اصلی ماست و یک لحظه هم نباید از تلاش برای این کار دست برداریم.

به گفته مقامات بین المللی، کره شمالی تمامی درخواست‌ها برای دریافت واکسن کرونا را از کشور‌های چین و انگلیس رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار