۱۸۳ هزار نفر در تعاونی های کردستان عضو هستند

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از عضویت ۱۸۳ هزار نفر در تعاونی‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،علی اصغر عباسی مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۴۰ هزار نفر مرد و ۴۳ هزار نفر زن هستند افزود: در حال حاضر یک هزار و ۸۹۶ تعاونی فعال در استان وجود دارد که برای حدود ۱۶ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

او افزود: تعریف فضای کسب و کار تعاونی‌ها با ارائه مشوق‌های بیمه‌ای و معافیت‌های مالیاتی و تشکیل تعاونی‌های بزرگ مقیاس با مشارکت تعداد کثیری از ساکنان مناطق حاشیه‌ای و روستایی، ۲ برنامه راهبردی وزارت تعاون است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: طی چند سال گذشته گرایش به تشکیل تعاونی‌های فراگیر در کشور بیشتر شده است که ۷۰ درصد اعضای این تعاونی‌ها را افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی همچون مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، روستاییان، زنان سرپرست خانوار یا شاغلان در صنایع دستی تشکیل می‌دهد.

عباسی گفت: هم اکنون در کردستان چهار تعاونی فراگیر وجود دارد که ۲ مورد آن در شهر مریوان و ۲ مورد دیگر در شهر‌های قروه و سقز تشکیل شده است.

او افزود: تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان نیز که با عضویت نیم درصد از جمعیت هر شهرستان تشکیل می‌شود یکی دیگر از برنامه‌های بخش تعاون است که در کردستان سه مورد در شهر‌های بیجار، مریوان و دیواندره فعال هستند.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه هفته تعاون از ۱۳ شهریور آغاز می شود اضافه کرد: افتتاح پنج تعاونی جدید، دیدار تعاونگران با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل از ۱۱ تعاونی برتر، برگزاری ۲ کارگاه آموزشی شامل کرسی تعاون و رویداد تعاون و بازدید از تعاونی‌های موفق از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت هفته تعاون در کردستان است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.