تردد بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ دستگاه ناوگان ترانزیتی از مرز‌های آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال ۷ هزار و ۶۲۳ دستگاه ناوگان حامل کالا‌های ترانزیتی از مرز‌های استان تردد کرده اند.

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  در طول ۵ ماهه گذشته سال جاری ۷ هزار و ۶۲۳ دستگاه ناوگان حامل کالا‌های ترانزیتی از مرز‌های استان تردد کرده اند.

وی اظهار کرد: در پنج ماهه گذشته سال جاری رشد بالغ بر ۱۲۲۰ درصدی تناژ، ترانزیت خروجی از پایانه‌های مرزی استان آذربایجان غربی را نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل شاهد بودیم.

شکری ادامه داد: تا پایان مردادماه سال جاری از نظر ترانزیت خروجی نیز شاهد رشد بالغ بر ۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم به طوری که در این مدت ۷ هزار و ۶۲۳ دستگاه ناوگان حامل کالای ترانزیتی از مرز‌های استان تردد کرده اند در حالی که میزان تردد در سال قبل ۴ هزار و ۸۴۱ دستگاه بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در بحث تناژ ترانزیت ورودی نیز تردد از پایانه‌های مرزی استان در پنج ماهه گذشته سال جاری افزون بر ۱۲۹ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد حکایت دارد به طوری که تناژ ترانزیت ورودی در پنج ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۱۸۱ تن بوده است.

وی یادآور شد: بیشترین رشد تناژ ترانزیت خروجی از پایانه‌های مرزی استان متعلق به پایانه مرزی بازرگان با نزدیک به یک هزار و ۵۴۹ درصد رشد و بیشترین رشد تناژ ترانزیت ورودی هم به همین پایانه مرزی با افزون به ۱۳۱ درصد افزایش است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.