واگذاری بزرگترین سایت پرورش میگوی کشور در بندرلنگه

در جلسه استاندار هرمزگان با وزرای کشور مقرر شد سایت پرورش میگوی مهرگان در بندرلنگه در قالب تفاهم‌نامه‌ای به سازمان اقتصادی کوثر واگذار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، در جلسه رفع موانع سرمایه گذاری در سایت پرورش میگوی مهرگان شهرستان بندرلنگه که در تهران و با حضور وزرای کشور و جهاد کشاورزی و استاندار هرمزگان برگزار شد، وزرای کشور و جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت این طرح و تاکید بر لزوم رفع موانع آن، با پیشنهادات استاندار هرمزگان برای رفع موانع سرمایه گذاری این طرح موافقت کردند.

استاندار هرمزگان گفت: در این نشست تصمیم گیری شد که ۹ هزار و ۳۷۰ هکتار زمین سایت پرورش میگوی مهرگان، بزودی در قالب تفاهم‌نامه‌ای به سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شود.


بیشتر بخوانید


همتی افزود: مقرر شد، ظرف یک هفته قرارداد واگذاری این مجموعه از طرف شرکت شهرک‌های کشاورزی تنظیم و منعقد شود تا سازمان اقتصادی کوثر نسبت به سرمایه گذاری در این سایت پرورش میگو، اقدام کند.

او گفت: با سرمایه گذاری در این سایت پرورش میگو، برای ۴ هزار نفر اشتغال مستقیم و برای ۸ هزار نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: ۳۵۷ مزرعه ۲۰ هکتاری در محدوده این سایت جانمایی شده است و با بهره برداری کامل از سایت، تولید میگوی کشور دو برابر می‌شود.

همتی افزود: اکنون ظرفیت تولید میگو در سیستم‌های سنتی حدود ۳ تن در هکتار است که در این طرح تولید مورد انتظار ۸ تا ۱۱ تن در هر هکتار است.

او گفت: برای تکمیل این طرح به ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.

سایت پرورش میگوی مهرگان به عنوان بزرگترین سایت پرورش میگوی ایران به مساحت ۹ هزار و ۳۷۰ هکتار در شهرستان بندرلنگه واقع است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار