استفاده از فضای مجازی و صداوسیما در گرامیداشت دفاع مقدس

استاندار آذربایجان شرقی گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا بیشتر برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس به صورت مجازی و با بهره گیری از ظرفیت صداوسیما برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس بر ضرورت اهمیت بزرگداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: با گذشت زمان نباید دفاع مقدس فراموش شود بلکه لازم است درک و تحلیلمان از دفاع مقدس بیشتر شود.

او  فضاسازی مناسب شهر را برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس خواستار شد و گفت: هفته دفاع مقدس برای قشر و گروهی نیست بلکه برای همه است و همه باید برای گرامیداشت آن همت کنند.

سردار عباس قلی زاده مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: برنامه‌های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۰ در ۴۱ عنوان با شعار محوری ما مقتدریم برگزار می‌شود.

سردار عباس قلی زاده افزود: تجلیل از یک میلیون پیشکسوت افتخارآفرین دفاع مقدس و مقاومت در سراسر کشور و افتتاح نمایشگاه ملی در لباس سربازی، گرامیداشت حماسه عملیات کمان ۹۹، روز ایثار و تجلیل از خانواده معزز شهدا و جانبازان، دیدار از جانبازان، پاسداشت سربازان، بزرگداشت شهدای سلامت و تجلیل از مدافعان سلامت، حضور در نماز‌های جمعه از جمله برنامه‌های این هفته است.

او تجلیل از نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس، تجلیل از دانش آموزان دانشجویان و طلاب پیشگام در عرصه علم و دانش، تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاعی در پرتو ولایت مداری جوانان، اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیرعامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس، تبیین نقش ولایت و رهبری در حماسه شکست حصر آبادان و تبیین درس‌های اربعین در تقویت وحدت ملی و بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی، تجلیل از دلاورمردان نیرو‌های مسلح، بسیجیان، جهادگران، عشایر را محور‌های فعالیت در هفته دفاع مقدس امسال در استان برشمرد.

جانشین فرمانده سپاه عاشورا همچنین بازخوانی عملیات والفجر ۸ در محل ائل گلی تبریز و برپایی نمایشگاه در چندین نقطه مختلف تبریز، نمایش ادوات و تجهیزات نظامی با مشارکت کلیه نیرو‌های مسلح مستقر در استان در محل ائل گلی تبریز، اجرا و پخش ویژه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با موضوع دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های محرومیت زدایی طرح‌ها در طول هفته دفاع مقدس است را ز جمله مهمترین برنامه‌های ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس آذربایجان شرقی اعلام کرد.

 صفری مدیر کل صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: حدود ۲۰۰ ساعت ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شبکه استانی پوشش داده می‌شود.

 صفری افزود: تهاجم فرهنگی و شبهات نیاز به دشمن شناسی و تقویت روحیه دفاع را بیشتر می‌کند. آمادگی دفاعی در سطح معرفتی یکی از مهمترین موضوعات مهم ما در حوزه دفاع مقدس باشد.

او ادامه داد: ۲۸ عنوان کار تحقیقی و پژوهشی با موضوع دفاع مقدس در صدا و سیمای آذربایجان شرقی انجام شده که در برنامه سازی‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.

صفری اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور مستند مسابقه رزم‌آوران که مسابقه رزمی، زرهی و فرهنگی کشور است به همت صداوسیمای آذربایجان شرقی در ۱۸ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید شده است و پیش بینی می‌شود در هفته دفاع مقدس پخش شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار