دیلی بیست:

افزایش تمایل به خودکشی کهنه سربازان آمریکایی بعد از سقوط کابل

دیلی بیست گزارش داد که بعد از سقوط کابل میل به خودکشی‌های کهنه سربازان آمریکایی ۲ برابر افزایش داشته است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دیلی بیست گزارش کرد: "خط تلفن بحران کهنه سربازان" که توسط وزارت امور کهنه سربازان آمریکا اداره می شود و به عنوان یک شریان حیاتی ملی برای پیشگیری از خودکشی مطرح است از زمان سقوط شهر کابل پایتخت افغانستان شاهد افزایش تماس بوده است.

بر اساس گزارش این رسانه آمریکایی، این خط تلفن در تاریخ ۱۶ اوت یک روز بعد از تصرف کابل توسط طالبان با افزایش ۱۲ درصدی تماسها در مقایسه با حجم تماسهای مربوط به همان تاریخ در سال گذشته میلادی مواجه شده است.

طبق گزارش دیلی بیست همچنین در تاریخ ۲۵ اوت هم این خط تلفن در مقایسه با تاریخ مشابه در سال قبل شاهد افزایش ۱۷ درصدی تماس‌ها بوده است.

متیو میلر، مدیر بخش پیشگیری از خودکشی در وزارت امور کهنه سربازان آمریکا به دیلی بیست گفت که هنوز مسلم نیست این افزایش تماس‌ها با وضعیت در افغانستان به طور مستقیم مرتبط باشد.

به گزارش این رسانه این آشکار است که تاثیر تصرف افغانستان توسط طالبان "فشار سنگینی" به کهنه سربازانی که احتمالا دارای افکار مایل به خودکشی بوده‌اند وارد کرده است.

به گفته "اوما صدیق" وابسته به بیزینس اینسایدر، برخی کهنه سربازان آمریکایی احساس می‌کنند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روند خروج از افغانستان را ناشیانه انجام داده است.

یک گروه غیر انتفاعی کهنه سربازان آمریکایی موسوم به " Stop Soldiers Suicide" گزارش کرده که شاهد افزایش درخواست‌ها برای دریافت کمک بوده است. تینا استارکی، یک کارمند این گروه به دیلی بیست گفت: افزایش درخواست‌ها در ماه اوت در نتیجه بحران در افغانستان ۱۵-۲۰ درصد برآورد می شود.

به گزارش این رسانه، درخواستها برای دریافت کمک از این گروه در دو هفته گذشته در مقایسه با میانگین تاریخی به میزان ۹۰ درصد و ۶۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین بر اساس گزارش ها گروه Combat Stress، یک گروه حامی سلامت روان کهنه سربازان انگلیسی نیز شاهد بوده که بعد از سقوط کابل تماس‌ها با خط تلفن ارائه کمک این گروه بیش از دو برابر شده است.

طبق گزارش ها در یک روز تماس‌ها با این سرویس ۱۲۵ درصد بیشتر از حالت نرمال یک روز و در یک روز دیگر نیز ۱۰۳ درصد بیشتر از وضعیت نرمال در یک روز بوده اند.

به گزارش بیزینس اینسایدر، نرخ خودکشی در میان کهنه سربازان ارتش بالاتر از نرخ خودکشی در میان عامه مردم غیرنظامی است و بر اساس اعلام گروه رند کورپوریشن، در سال ۲۰۱۸ نرخ خودکشی برای کهنه سربازان آمریکایی ۳۲ تا در هر ۱۰۰۰۰۰ تا بوده در حالی که برای کسانی که کهنه سرباز نبوده اند این نرخ معادل ۱۷.۲ در هر ۱۰۰۰۰۰ تا بوده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد که روزانه ۳۰۰ میلیون دلار هزینه جنگ در افغانستان می‌شد و بطور متوسط روزانه ۱۸ کهنه‌سرباز آمریکایی اقدام به خودکشی می‌کنند.

پس از دودهه حضور نظامیان خارجی در افغانستان سرانجام آخرین هواپیمای نظامی این کشور نیمه‌شب دوشنبه ۸ سنبله از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی خارج شد و بدین ترتیب ۲۰ سال اشغال نظامی و جنگ آمریکا در افغانستان پایان یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
فقر ما مردم چی. ازدواج من جوان شده آرزو، خرید ماشین شده رویا. خرید خونه شده غیرممکن. اوضاع روز ب روز بدتر. ما دیگه حوصله خبر از بیرون رو نداریم،ایرا چاره ما نیست. ما درمان خودمون رو میخوایم و چه کار داریم اون بیرون چه خبره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
خوش به حال امریکایی ها که اینقدر دلسوز دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
چقدر سوسولن اینا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
امیدوارم همشون خودکشی کنن که دنیا از شر این بی رحمای قاتل نجات پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
این آمریکائیا خودشونم بکشن نمیتونن خلاف خلقت خدا کاری بکنن و سرباز رو تبدیل کنن به ربات و آخرش وجدان تکی توکیشون بیدار میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
کاش اینقدر دقیق از حال و روز مردم خودتون هم خبر داشتید و می نوشتید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
سربازی ما چی شد؟ هنوز که اجباری هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
اوه اوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
به جا مطرح کردن مسائل مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۰
خوب که چی؟
آخرین اخبار