کاهش عوارض ابتلا به کرونا به کمک سلول‌های بنیادی

رئیس پژوهشگاه رویان گفت:ما در تلاش هستیم تا به کمک سلول‌های بنیادی بتوانیم عوارض ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل برسانیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان در گفت وگوی زنده تلوزیونی اظهار کرد: یکی از مهمترین بحث‌های کنگره بحث کرونا با موضوع تولید مثل و همچنین سلول‌های بنیادی است در پژوهشگاه رویان در این مدت تلاش ما بر این بوده است تا در زمینه سلول‌های بنیادی و درمان در زمینه کرونا فعالیت‌های پژوهشی با همکاری بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران و شهید بهشتی داشته باشیم.

شاهوردی افزود: فیبروز شدن ریه یکی از مشکلات ناشی از ابتلا به کرونا است و ما در تلاش هستیم تا به کمک سلول‌های بنیادی بتوانیم این عوارض را به حداقل برسانیم.

شاهوردی افزود نتایجی که تا به امروز به دست آمده است بسیار امیدبخش بوده، اما باید توجه داشت که تحلیل نهایی این نتایج همچنان باقی مانده است.

او گفت: با توجه به تجربه‌ای که در زمینه تولید حیوانات تراریخته داشته‌ایم موفق شده ایم با انتقال ترنس ژن ویروس کرونا به موش توانستیم از این حیوان به عنوان یک مدل پژوهشی برای تست انواع دارو‌های کرونا و واکسن استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار