دبیر کمیسیون سلامت و پزشکی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی:

نباید اعتماد مردم به واکسن‌های داخلی کمرنگ شود

 شمس اردکانی گفت: نباید در فضای بیرونی اعتماد مردم را در زمینه واکسن‌های داخلی کمرنگ کرد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شمس اردکانی، دبیر کمیسیون سلامت و پزشکی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ششم " کمیسیون سلامت و پزشکی ستاد علم و فناوری" به منظور "مدیریت یکپارچه کرونا" و "راهکارهای هم افزایی دانش و توان تولید واکسن داخلی"  اظهار کرد: در چندین جلسه کمیته سلامت درباره کرونا تاکید شد درباره بحث کرونا جدی تر عمل کنیم.

او افزود: کرونا همه را درگیر کرده است و درباره آن نگرانی‌های عدیده‌ای وجود دارد؛ بنابراین دبیرخانه شورا از جایگاه ساختاری به عنوان نظارت و جایگاه قانونی‌اش ورود کرده است. دبیرخانه شورا به مدیریت چند وجهی کرونا ورود کرده است و این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.

دبیر کمیسیون سلامت و پزشکی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در حال حاضر گرفتاری‌های بسیاری در حوزه مدیریت کرونا و واکسن داریم و ناتوانی‌های اجرایی دیده می‌شود که مقامات عالی رتبه نظام باید در این زمینه پاسخگو باشند. دارو‌هایی که دارای اثربخشی در زمینه کرونا هستند باید در وزارتخانه بهداشت و درمان پزشکی تمهیدات آن لحاظ شود و بعد رسانه‌ای شود.

 شمس اردکانی ادامه داد: توانایی‌های شرکت‌های داروسازی در زمینه کرونا بر کسی پوشیده نیست، اما باید در جهت اثبات اثرگذاری دارو باید قدم برداریم. شرکت‌هایی، چون "برکت" در این میدان خطیر پا گذاشتند، در این مسیر بودجه اولیه بسیاری تخصیص گرفت تا این مهم به ثمر برسد؛ بنابراین نباید در فضای بیرونی اعتماد مردم را در زمینه واکسن های داخلی کمرنگ کرد. باید در این امر انصاف را رعایت کنیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار