صدور حکم سلب عضویت برای دو عضو شورای شهر کرمانشاه

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمانشاه از صدور حکم سلب عضویت برای دو عضو شورای شهر کرمانشاه و ارائه درخواست تعلیق موقت شورای شهر به دادستانی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعید سلیم ساسانی مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : با توجه به مصوبات جلسه قبلی هیات حل اختلاف استان و ضرب الاجل ۴۸ ساعته به اعضای شورا مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت مدیریت شهری و لزوم خدمت رسانی مطلوب به شهروندان و اینکه جلسه روز گذشته شورا برای انتخاب هیأت رئیسه شورای شهر و شهردار بدون نتیجه ماند، امروز دومین جلسه هیات حل اختلاف استان تشکیل شد.

او گفت : امروز در دومین نشست هیأت حل اختلاف استان گزارش فرماندار در خصوص تخلف برخی از اعضای شورا ارائه شد و به لحاظ تأکید استاندار و رئیس کل دادگستری مبنی بر مصالحه و دعوت به توافق، مجددا جلسه‌ای با حضور ۹ نفر اعضای شورا برگزار و پیشنهادات برای رفع مشکلات و همدلی و همراهی برای پیشبرد امور ارائه شد که بازهم به توافق نرسیدند.

مدیرکل دفتر امور شهری وشورا‌های استانداری افزود: بر این اساس هیأت حل اختلاف استان اقدام به صدور رأی مبنی بر سلب عضویت دو نفر از اعضای شورا به مدت سه ماه به دلیل ارتکاب تخلف بر اساس بند پنج ماده ۹۲ قانون شورا‌ها نمود. همه اعضای شورای شهر کرمانشاه از دریافت یک سوم حقوق مطابق بند سه همین ماده به مدت یکسال محروم شدند.

او ادامه داد: اتخاذ این تصمیم پنج ساعت طول کشید و اعضای هیأت حل اختلاف بسیار بر انجام توافق و مصالحه تأکید داشتند که اعضای شورا به توافق برسند، اما متأسفانه این مهم انجام نشد.

ساسانی با بیان اینکه تشکیل نشدن جلسات شورای شهر سبب انتخاب نشدن هیأت رئیسه و شهردار شده، افزود: در هیأت حل اختلاف پیشنهادی برای تعلیق شورا به صورت موقت به دادستانی ارائه شد که ظرف ۴۸ ساعت در این خصوص با اختیارات قضایی و قانونی تصمیم گیری شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.