مهمترین نقل و انتقالات تابستان ۲۰۲۱ فوتبال اروپا

پنجره نقل و انتقالات تابستانی فوتبال اروپا روز گذشته بسته شد و در این مدت بازیکنان بزرگی جا به جا شدند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فصل نقل و انتقالات تابستان ۲۰۲۱ بازیکنان فوتبال اروپا شب گذشته (۳۱آگوست) به پایان رسید و با وجود تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بر درآمد باشگاه‌ها تقریبا همه تیم‌های بزرگ اروپا در بازار نقل و انتقالات تابستان امسال پول‌های هنگفتی را هزینه کردند و چندین رکورد هم شکسته شد که در این میان لیگ برتر انگلیس با ۱.۳ میلیارد پوند پرهزینه‌ترین لیگ فوتبال اروپا بود.

حضور لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در بازار نقل و انتقالات تابستان امسال، پنجره تابستان ۲۰۲۱ را متفاوت‌تر از سال‌های دیگر کرد. این ۲ ستاره که در طول سالیان گذشته با رقابت خود هیجان را به فوتبال جهان هدیه کرده اند؛ این بار با حضور خود، بازار نقل و انتقالات امسال را مهیج‌تر از سال‌های قبل کردند.

در این گزارش به مهم‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان قاره سبز می‌پردازیم که قطعاً انتقال مسی و رونالدو به تیم‌های جدید خود در صدر مهمترین نقل و انتقالات تابستان ۲۰۲۱ قرار دارد.

مهمترین نقل و انتقالات فوتبال اروپا در تابستان ۲۰۲۱ به شرح زیر است:

لیونل مسی از بارسلونا به پاری سن ژرمن: انتقال آزاد

قوانین مالی سازمان لالیگا باعث شد تا لیونل مسی خلاف میل باطنی خود، پس از سال‌ها باشگاه بارسلونا را ترک کند. در این میان پاری سن ژرمن موفق شد بهترین بازیکن جهان را بدون پرداخت هزینه اضافی به خدمت بگیرد که این بزرگترین پیروزی پاریسی‌ها در پنجره نقل و انتقالات تابستانی بود.

کریستیانو رونالدو از یوونتوس به منچستر یونایتد: ۱۵ میلیون یورو

وقتی خبر جدایی کریستیانو رونالدو از یووه مطرح شد، به نظر می‌رسید که او  در راه پیوستن به منچسترسیتی قرار دارد، اما بر طبق گزارش‌ها گفت و گوی رونالدو با بازیکنان سابق منچستریونایتد باعث شد تصمیم او عوض شود و به باشگاه سابقش که او را به شهرت رساند بازگردد. رونالدو پس از سه فصل حضور در یوونتوس تورین را ترک کرد.

منچستریونایتد در فصل نقل و انتقالات تابستانی چند بازیکن را به خدمت گرفت، اما به نظر می‌رسد جذب رونالدو جذاب‌ترین خرید این تیم باشد.

روملو لوکاکو از اینترمیلان به چلسی: ۱۱۵ میلیون یورو

لوکاکو یکی دیگر از بازیکنانی بود که به تیم سابق خود بازگشت. او که طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ برای چلسی بازی می‌کرد و پس از آن تا سال ۲۰۱۹ در لیگ برتر بود در آن دوران نتوانست ارزش‌های خود را در لیگ جزیره نشان بدهد، اما پس از این که سال ۲۰۱۹ راهی سری آ شد، ارزش‌های خود را نشان داد و فصل گذشته هم گل‌های بسیاری برای اینتر به ثمر رساند و یکی از ارکان قهرمانی این تیم در سری آ بود.

چلسی که در خط حمله خود احساس ضعف می‌کرد تصمیم گرفت برای بازگرداندن ستاره بلژیکی رکورد شکنی کند و مبلغ ۱۱۵ میلیون یورو بپردازد. این رقم بسیار بالا است، اما اگر لوکاکو بتواند به روند گلزنی پنج فصل گذشته خود ادامه دهد ارزش این سرمایه گذاری را دارد.

جیدون سانچو از بورسیا دورتموند به منچستر یونایتد: ۸۵ میلیون یورو

جیدون سانچو مدت‌ها بود که در فهرست خرید منچستریونایتد قرار داشت تا این که این اتفاق تابستان امسال رخ داد و دورتموند حاضر شد با دریافت مبلغ هنگفت ۸۵ میلیون یورو این وینگر انگلیسی را راهی اولدترافورد کند.

جک گریلیش از استون ویلا به منچستر سیتی: ۱۰۰ میلیون پوند

باشگاه منچسترسیتی که در تلاش بود لیونل مسی، رونالدو و هری کین را به خدمت بگیرد سرانجام فقط موفق شد جک گریلیش را از استون ویلا جذب کند. شاید این بازیکن ملی پوش به اندازه نام‌های ذکر شده خوب نباشد، اما توانایی و استعداد گریلیش برای پپ گواردیولا غیر قابل انکار است.

آنتوان گریزمان از بارسلونا به اتلتیکو مادرید: انتقال قرضی

آنتوان گریزمان که از اتلتیکو مادرید راهی بارسلونا شده بود در این تیم نتوانست موفق شود و در ۷۴ بازی ۲۲ گل به ثمر رساند. حالا گریزمان به اتلتیکو بازگشته و فرصت دارد در باشگاه سابق خود توانایی‌هایش را بار دیگر به اثبات برساند.

رافائل واران از رئال مادرید به منچستر یونایتد: ۴۱ میلیون یورو

منچستریونایتد که نیاز به تقویت خط دفاعی خود در کنار هری مگوایر داشت رافائل واران باتجربه را به خدمت گرفت. این یکی از با ارزش‌ترین خرید‌های تابستان امسال بود.

جان لوئیجی دوناروما از آث میلان به پاری سن ژرمن: انتقال به صورت آزاد

دروازه بان جوان فصل گذشته آث میلان تابستان باشکوهی را پشت سر گذاشت. او با درخشش در ضربات پنالتی فینال یورو ۲۰۲۰ مقابل انگلیس قهرمانی اروپا را به ایتالیا هدیه کرد و پس از آن به عنوان بازیکن آزاد راهی پاری‌سن‌ژرمن شد.

باشگاه فرانسوی یکی از بهترین دروازه بانان جوان جهان را به خدمت گرفت و دوناروما نیز این فرصت را دارد که عناوین قهرمانی را به کارنامه خود اضافه کند.

سرخیو راموس از رئال مادرید به پاری سن ژرمن: انتقال آزاد

یکی دیگر از مدافعان برجسته فوتبال اروپا که سانتیاگو برنابئو را ترک کرد، سرخیو‌ راموس بود.

هر چند که به نظر می‌رسد راموس اندکی با روز‌های اوج خود فاصله گرفته است، اما این مدافع با تجربه می‌تواند در کنار مسی و نیمار و دیگر بازیکنان پاریسی به اوج برگردد. راموس یکی از بازیکنانی است که هر باشگاهی برای موفقیت قاره‌ای به او نیاز دارد.

اشرف حکیمی از اینترمیلان به پاری سن ژرمن: ۷۰ میلیون یورو

شاید پرداخت ۷۰ میلیون یورو به بازیکنی مانند اشرف حکیمی بسیار بالا باشد، اما حکیمی با توجه به مهارت هایش می‌تواند در چندین پست بازی کند. حکیمی می‌تواند انعطاف را به تیم پوچتینو اضافه کند.

سرخیو آگوئرو از منچسترسیتی به بارسلونا: انتقال آزاد

بارسلونا با جذب سرخیو آگوئرو قصد داشت لیونل مسی را متقاعد کند در نیوکمپ بماند. ظاهراً این تدبیر هم جواب داد تا این که سازمان لالیگا وارد میدان شد. آگوئرو  یک گلزن با تجربه است که حالا باید دید آیا می‌تواند در غیاب لیونل مسی به کمک بارسلونا بیاید یا خیر.

دایوت اوپامکانو از لایپزیگ به بایرن مونیخ:۴۲.۵ میلیون یورو

اوپامکانو یکی از بهترین مدافعان جوان جهان است و بنابراین بایرن مونیخ بدون تردید برای جذب او اقدام کرد. امسال تابستان سختی برای لایپزیگ بود، زیرا بایرن مونیخ سرمربی و بهترین مدافع میانی این تیم را جذب کرد.

جورجینیو واینالدوم از لیورپول به پاری سن ژرمن: انتقال آزاد

این یکی از غافلگیرکننده‌ترین انتقال‌های فصل تابستان بود. در حالی که پیش  بینی می‌شد واینالدوم راهی رئال مادرید شود، نهایتا از پاری‌سن‌ژرمن سر در آورد. او یکی از بهترین بازیکنان لیورپول بود که به خط دفاعی و خط هافبک لیورپول کمک شایانی کرده بود.

داوید آلابا از بایرن مونیخ به رئال مادرید:انتقال آزاد

آلابا پس از حضور موفقیت‌آمیز در بایرن مونیخ تصمیم گرفت چالش جدیدی را امتحان کند. رئال مادرید ۲ مدافع کلیدی خود را از دست داد، اما توانست یک بازیکن باتجربه را در این پست به خدمت بگیرد.

ممفیس دپای از لیون به بارسلونا

از وقتی رونالد کومان هلندی هدایت تیم بارسلونا را به عهده گرفت نام دپای در فهرست خرید بارسلونا مطرح شد.

قرار بود او در کنار مسی و گریزمان خط حمله بارسا را تقویت کند، اما این رویا نقش بر آب شد، زیرا مسی به پاری‌سن‌ژرمن رفت و گریزمان به اتلتیکو برگشت، اما دپای هنوز هم خرید ارزشمندی برای بارسا محسوب می‌شود. کومان که در تیم ملی با او کار کرده است، می‌داند که چطور از توانایی‌های این بازیکن استفاده کند.

مارتین اودگارد از رئال مادرید به آرسنال: ۴۰ میلیون یورو

مارتین اودگارد فصل گذشته وقتی از رئال مادرید به صورت قرضی به آرسنال پیوست توانایی‌های خود را به اثبات رساند و به همین دلیل توپچی‌ها در طول فصل تابستان به دنبال انتقال قطعی او بودند و سرانجام موفق شدند با پرداخت ۴۰ میلیون یورو این بازیکن  را از رئال مادرید به خدمت بگیرند.

تامی آبراهام از چلسی به رم: ۴۰ میلیون یورو

تامی آبراهام مهاجم ۲۳ ساله چلسی با وجود آن که به تیم ملی انگلیس دعوت شده بود در ترکیب اصلی تیم باشگاهی خود جایگاه ثابتی نداشت و آمدن لوکاکو  هم مزید بر علت شد تا او تصمیم به جدایی از این تیم بگیرد.

کورت زوما از چلسی به وستهام: ۲۵ میلیون پوند

این انتقال غافلگیر کننده بود. وستهام مدت طولانی تلاش داشت زوما را به خدمت بگیرد. او تجربه و مهارت خود را در خط دفاعی یکی از برترین تیم‌های لیگ جزیره نشان داد. وستهام که فصل ۲۰۱۹ در آستانه سقوط به چمپیونشیپ بود، فصل گذشته با رتبه ششمی لیگ را به پایان رساند. این تیم آرزو‌های بزرگی در سر دارد و زوما می‌تواند به تحقق این آرزو‌ها کمک کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار