هاشمی: ما باید در تیم ملی بسکتبال جوانگرایی کنیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در خصوص استفاده از بازیکنان جوان در تیم ملی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش  خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی هاشمی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در اولین نشست خبری خود بعد از حضور در تیم ملی بسکتبال ایران اظهار داشت: از حسن اعتماد طباطبایی تشکر می‌کنم که این مسئولیت را به من دادند. ما همیشه خوش استقبال و بد بدرقه هستیم. امیدوارم در انتها شرمنده خانواده بسکتبال نشوم. از کادر فنی قبلی تشکر و برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم. تلاش می‌کنم نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط ضعف را برطرف کنم. امیدوارم اصحاب رسانه هم با من همسو باشند و از ابتدا ما را حمایت کنند. امیدوارم بسکتبال روز‌های خوبی داشته باشد.

هاشمی درباره آینده صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی و بازگشت مهدی کامرانی گفت: مربی تیم ملی باید ۳ فاکتور داشته باشد اول اینکه او باید نتیجه گرا باشد، دوم تعامل با بازیکنان است. بازیکنان باید با مربی تیم ملی تعامل خوبی داشته باشند و اختلاف نسل را کم کنیم. سوم مربی باید استعدادیاب باشد یعنی در باشگاه‌ها هر سال ۲ تا ۳ بازیکن مستعد را انتخاب کنیم. اگر در تیم ملی جوانگرایی کنیم و نتوانیم نتیجه بگیریم باید جواب دهیم و اگر جوانگرایی نکنیم عده‌ای می‌گویند چرا به جوان‌ها اعتماد نمی‌کنید. ما سعی می‌کنیم در خلال مسابقات لیگ بازیکنان مستعد را به خوبی رصد کرده و به تیم ملی تزریق می‌کنیم. هر زمان بازی‌های لیگ شروع شود قطعا بهترین بازیکنان را انتخاب خواهم کرد. ما باید در تیم ملی بسکتبال جوانگرایی کنیم.

هاشمی درباره اینکه آیا تا المپیک بعدی در تیم ملی حضور خواهد داشت گفت: من نمی‌توانم از الان بگویم، زیرا هنوز راجع به زمان حضورم در تیم ملی صحبتی نشده است. تا آنجایی که در توانم باشد به تیم ملی کمک خواهم کرد. ما نباید برای کاری تاریخ تعیین کنیم. خودم را برای هر لحظه که از مربیگری تیم ملی کنار گذاشته شوم آماده کرده ام. من نمی‌توانم با ضعفی که دارم آبروی بسکتبال کشورم را از بین ببرم. من این اجازه را به فدراسیون می‌دهم که هر زمان خواست من را برکنار کند. در تمام کار‌های روزمره‌ای که انجام می‌دهیم خط قرمز‌هایی وجود دارد. برای من در این سال‌ها در بسکتبال هیچ خط قرمزی وجود نداشته است. مهران حاتمی و کامران جمشیدوند به عنوان آنالیزور در تیم ملی من را کمک خواهند کرد.

او درباره مدت قراردادش با فدراسیون بسکتبال گفت: بخشی از قرارداد مالی است. متاسفانه در کشور ما همه چیز مال چشم آبی‌ها است. بعضی‌ها تا می‌بینند یک ایرانی نتیجه می‌گیرد آن را حرام می‌دانند و ناراحت می‌شوند. شاید الان من فکر کنم بهترین مربی دنیا هستم، اما در عمل شرایط فرق می‌کند. به هر حال فدراسیون حق دارد از مربی خودش سوال کند. من دوست داشتم یک روزی سرمربی تیم ملی شوم.

هاشمی درباره حواشی به وجود آمده در تیم ملی گفت: من ۲۳ سالگی بسکتبال را شروع کردم و با تیم مهرام قهرمان شدم. من با مشکلات بسکتبال آشنا هستم. اگر شما مشکلات بازیکنان را برطرف نکنید آن‌ها برای شما بازی نخواهند کرد. ما می‌خواهیم بازیکنان یاد بگیرند که جایگاه باشگاه کجا است و تیم ملی در چه جایگاهی قرار دارد. باید کمک کنیم تا این جایگاه‌ها مشخص شود. اگر بازیکنی بخواهد به تیم ملی آسیب بزند در تیم من هیچ جایی ندارد.

هاشمی درباره اینکه آیا وضعیت تیم‌های ملی پایه را رصد کرده است گفت: من تازه به عنوان سرمربی انتخاب شدم. من از زمانی که بسکتبال را شروع کردم به رده‌های پایه توجه داشته ام و قطعا این کار را ادامه خواهم داد. در این چند سال اخیر متاسفانه یک سری حرف‌ها راجع به من زده شد و می‌گفتند مربیگری هاشمی خوب است، اما در فلان موضوع ضعیف است. این صحبت اصلا درست نیست. دفاع کردن و ریباند در بازی بسکتبال الزامی است، اما تیمی می‌تواند برنده شود که گل بزند و بتواند امتیاز کسب کند. اعتقاد من این است که تیم باید فلسفه گل زدن را بلد باشد.

هاشمی درباره اینکه کار خود را از چه زمانی شروع خواهد کرد گفت: اردو‌های تیم ملی را با هماهنگی رئیس فدراسیون بسکتبال شروع خواهیم کرد. من دوست ندارم اردو‌های تیم ملی بسکتبال طولانی باشد. شما وقتی بازیکن را از باشگاه‌ها می‌گیرید، ضربه بدی به باشگاه‌ها وارد می‌شود. ما بعد از استرالیا بهترین تیم آسیا هستیم و می‌خواهیم به روند خوب خود ادامه دهیم.

هاشمی درباره برنامه‌های آینده تیم ملی گفت: ما برنامه خیلی مهم در تیم ملی بسکتبال داریم و این برنامه فقط کسب پیروز در همه دیدار‌های تیم ملی است. ما هنوز از استرالیا خیلی عقب‌تر هستیم. مشکل ما در بسکتبال قد و وزن است و تا این‌ها را برطرف نکنیم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. ما اگر ۴ بازیکن مثل حدادی داشته باشیم می‌توانیم به سطح بالاتری برسیم، اما در حال حاضر انجام این کار خیلی سخت است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار