لاوروف: یافتن وجه مشترک در کنترل تسلیحات به نفع واشنگتن و مسکو است

وزیر امور خارجه روسیه امروز در اظهاراتی بیان کرد که به نفع روسیه و آمریکاست که به همکاری مشترکی در زمینه تسلیحات دست یابند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در اظهاراتی گفت که به نفع روسیه و آمریکاست که در زمینه کنترل تسلیحات به همکاری‌های مشترکی دست یابند.

 لاوروف در دیدار خود با نمایندگان جوامع ملی و فرهنگی گفت: «ما پیشنهاد می‌کنیم که همه تسلیحات استراتژیک، هسته‌ای و غیرهسته‌ای، موضوع توافق با آمریکایی‌ها قرار گیرد و ممکن است بیش از یک توافق وجود داشته باشد. من مطمئن هستم که به نفع هر دوی ماست که وجه مشترکی پیدا کنیم.»

او در ادامه افزود: «آگاهی واشنگتن از غیرقابل قبول بودن جنگ هسته‌ای نه تنها با بیانیه‌های مشترک پوتین و بایدن، بلکه با اقدامات خاص در مسیر مذاکرات بیان شده است.»

پیش از این، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن تأیید کرده بود که کشورش آماده گفتگو با آمریکا در مورد مسائل مربوط به همه سلاح‌های استراتژیک، اعم از هسته‌ای، تهاجمی یا دفاعی است.

پیمان استارت نو که آخرین و تنها پیمان کنترل تسلیحاتی باقیمانده میان آمریکا و روسیه به حساب می‌آمد در ۵ فوریه (۱۷ بهمن) به پایان می‌رسید، اما این دو کشور آن را برای ۵ سال آینده تمدید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار