آلمان: درس مهم افغانستان، شکست دخالت نظامی خارجی است

وزیر خارجه آلمان در واکنش به خروج آمریکا از کابل اعلام کرد درس مهم افغانستان، شکست دخالت نظامی خارجی است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ،به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در نشست مشترک خبری با شاه محمود قریشی، همتای پاکستانی خود در اسلام آباد به مسئله تحولات افغانستان و خروج کامل نظامیان آمریکایی از این کشور پرداخت.

وی گفت: هر نوع وخامت اوضاع در افغانستان پیامد‌های خطرناکی برای منطقه خواهد داشت.

هایکو ماس افزود: ما منتظر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان با مشارکت همه قومیت‌ها هستیم و از همه کسانی که به عملیات تخلیه از افغانستان کمک کردند، تشکر می‌کنیم. کمک‌ها به افغانستان و کشور‌های همسایه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی اعلام کرد: در سفر به قطر درباره اوضاع افغانستان و لزوم نظارت بر رفتار طالبان گفتگو خواهم کرد.

وزیر خارجه آلمان تاکید کرد: درس مهمی که در افغانستان گرفتیم، شکست دخالت نظامی خارجی است.

وزارت امور خارجه پاکستان شب گذشته با صدور بیانیه‌ای از ورود هایکو ماس به اسلام آباد خبر داد و اعلام کرد در جریان سفر وزیر خارجه آلمان و دیدار با همتای پاکستانی خود درباره آخرین تحولات درباره افغانستان میان دو کشور بحث و تبادل نظر خواهد شد.

قرشی و هایکو ماس در زمینه روابط دوجانبه، مسائل مربوط به گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، امنیتی، دفاعی، فرهنگی و علمی را بررسی خواهند کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان اواخر فروردین امسال سفر رسمی به آلمان داشت.

این دومین سفر وزیر خارجه آلمان به پاکستان در سال جاری محسوب می‌شود. وی قرار است فردا (سه‌شنبه) با سایر مقام‌های بلندپایه پاکستان دیدار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار