نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی در چگنی ۷۵ درصد است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: نرخ مقاوم سازی واحد‌های مسکن روستایی در شهرستان چگنی به ۷۵ درصد رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازخرم آباد، مسعود رضایی،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان درآیین بهره برداری از طرح هادی روستای " زرین چغا" شهرستان چگنی اظهار کرد: از مجموع حدود ۹ هزار و ۷۵۰ واحد مسکن روستایی با ۱۱ هزار خانوار در شهرستان چگنی، تاکنون بیش از هفت هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین سال گذشته ۳۰ پروژه طرح هادی در روستا‌های شهرستان چگنی اجرا و پنج میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای این طرح‌ها هزینه شد.

رضایی ادامه داد: همچنین یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان هم از طریق تفاهنامه‌های منعقد شده و توسط دهیاری‌ها برای اجرای طرح‌های هادی در روستا‌های چگنی تامین شده است.

وی میانگین اجرای طرح هادی روستایی در کشور و لرستان را به ترتیب ۵۲ و ۵۳ درصد عنوان و اضافه کرد: پارسال طرح هادی در حدود ۱۰۰ روستای این استان با ۶۲ میلیارد تومان اعتبار اجرا شد که این موضوع با هماهنگی و هم افزایی بین بنیاد مسکن و دهیاری‌ها شکل گرفت.

وی گفت: برای اجرای آسفالت روزستای زرین چغا در قالب طرح هادی نیز ۱۰ هزار متر مربع زیرسازی آسفالت با اعتبار یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هزینه شد.

از مجموع ۱۵۳ هزار واحد مسکن روستایی لرستان بیش از ۱۱۶ هزار واحد بهسازی و مقاوم سازی شده و قرار است این رقم تا پایان ۱۴۰۰ به ۱۲۲ هزار واحد برسد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.