المیادین: اتحاد راهبردی ایران و سوریه پابرجاست

شبکه خبری المیادین سفر وزیر خارجه ایران به سوریه را بیانگر اتحاد راهبردی دو کشور در سایه تلاش‌های بین‌المللی برای حذف سوریه عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی برای حذف سوریه از معادلات منطقه، اما سفر وزیر خارجه ایران نشان داد که سوریه همچنان متحد راهبردی تهران و عامل مهمی در معادلات است.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران گفت آینده منطقه را اراده ملت‌های آن بدون دخالت‌های خارجی می‌سازند.

دیمه ناصیف، خبرنگار المیادین در این خصوص گفت: وزیر خارجه ایران برای رساندن پیام‌های مهم منطقه‌ای منتظر پایان سفر خود به سوریه نشد. او در فرودگاه دمشق پیام تحکیم روابط و اتحاد دو کشور در برابر تروریسم تکفیری و اقتصادی را اعلام کرد.

امیرعبداللهیان از بغداد به دمشق رفت و در ابتدا دیداری مفصل با همتای سوری خود فیصل المقداد داشت و سپس به دیدار بشار اسد رفت. تهران اعلام کرده است که برای اجرایی شدن توافقات بغداد و هرگونه ابتکار عمل منطقه ای، دیدگاه دمشق حائز اهمیت است.

این دیدار در حالی صورت گرفت که منطقه بعد از شکست آمریکا در افغانستان در شرایطی حساسی قرار دارد. نخستین دیدار وزیر خارجه ایران به خوبی نشان داد که تفکر برخی مبنی بر کاهش حمایت ایران از دمشق بعد از نشست بغداد نادرست بوده است.

المیادین اعلام کرئ: تهران در حمایت از دمشق در مبارزه با تروریسم و تجاوزات پی در پی رژیم صهیونیستی جدی است. تل آویو که از اتحاد راهبردی ایران و سوریه نگران و خشمگین است در سطوح مختلف و با ابزار‌های گوناگون و با کمک تحریم‌های آمریکا تلاش می‌کند به این اتحاد ضربه بزند.

خبرنگار المیادین عنوان کرد که دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور سوریه نشان داد که هیچ تغییر و تحولی در منطقه نمی‌تواند اتحاد ایران و سوریه را بر هم بزند؛ اتحادی که بر آینده منطقه تاثیرگذار خواهد بود و این چیزی است که طی سال‌های گذشته که امیر عبداللهیان در سیاست خارجی ایران بوه است، اثبات شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار