حمله نظامی آمریکا در کابل

منابع خبری از حمله هوایی آمریکا در نزدیکی فرودگاه کابل خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کرد آمریکا حملات نظامی در کابل انجام داده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرد آمریکا در حمله‌ای هوایی یک بمب گذار انتحاری را در خودرویی که قصد حمله به فرودگاه کابل را داشت، هدف قرار داده است.


بیشتر بخوانید:

انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل


همچنین شبکه سی بی اس به نقل از پنتاگون اعلام کرد: ما اطمینان داریم در آخرین حمله هوایی توانستیم به هدف ضربه بزنیم. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که در نتیجه این حمله هیچ غیرنظامی کشته نشده است. انفجارهای ثانویه به این دلیل بود که وسیله نقلیه انتحاری، مقدار زیادی مواد منفجره حمل می‌کرد.

همچنین فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد: نیروهای نظامی امروز در دفاع از خودشان علیه یک خودرو در کابل حمله هوایی انجام دادند.   فرماندهی مرکزی آمریکا در ادامه افزود: این حمله منجر به از بین بردن تهدید قریب الوقوع داعش خراسان در فرودگاه کابل شد.

این در حالی است که یک منبع در طالبان به خبرنگار الجزیره اطلاع داد در حمله هوایی آمریکا به کابل، ۶ تن از شهروندان این کشور که ۴ تن از آنان کودک بودند، جان خود را از دست دادند.

 پیش از این منابع خبری از حمله‌ای راکتی در نزدیکی فرودگاه کابل خبر داده بودند که منجر به کشته شدن یک کودک و زخمی شدن سه تن دیگر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
نامردا.‌‌...
خدا نابودتون کنه...
آخرین اخبار