خون‌چمن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

احزاب متخصصان را به دولت معرفی کنند/ قانون‌محوری عامل موفقیت کشور

دبیرکل حزب جوانان ایران اسلامی درباره کمک احزاب به دولت توضیحاتی را ارائه داد.

محمدخون‌چمن دبیرکل حزب جوانان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راه‌های کمک احزاب به دولت جدید گفت: احزاب با دو رویکرد می‌توانند به دولت جدید کمک کنند، رویکرد اول این است که احزاب می‌توانند با ارائه برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و ... به دولت کمک کرده و آنان را در جهت حل مشکلات حوزه‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم یاری کنند. رویکرد دوم هم این است که احزاب افراد صاحب نظر و متخصص خود را در حوزه‌هایی که دولت دچار مشکل است را به دولت معرفی کنند و دولت هم بنا به تصمیم خود از این نفرات برای حل مشکلات و به عنوان مشاور استفاده کند.

وی درباره فواید توجه به احزاب توسط دولت بیان کرد: اگر احزاب جایگاه واقعی خود که باید در نظام داشته باشد را بدست بیاورند طبیعی است که همراهی مردم و پشتوانه‌بودن مردم را با خود به ارمغان می‌آورند. چرا که احزاب به نوعی واسطه بین مردم و مسئولین هستند و می‌توانند نقش موثری را در جهت رفع مشکلات ایفا کنند، اما زمانی که احزاب قبل از برگزاری انتخابات‌های مختلف اهمیتی برای حاکمیت ندارند و از آنان نظرخواهی نمی‌شود طبیعتا بعد از انتخابات‌ها هم از احزاب استفاده نخواهد شد و صرفا استفاده از احزاب از جمله شعار‌هایی است که بسیار گفته شده، اما در عمل طور دیگری رقم خورده است و هیچ جایگاهی برای احزاب قائل نیستند.

خون چمن درباره توجه دولت به همه احزاب نیز گفت: این که در آینده چه اتفاقاتی برای احزاب خواهد افتاد مشخص نیست، اما چیزی که در گذشته رخ داده و ما دیدیم آن بوده که برخی از احزاب در کشور نادیده گرفته شده‌اند، زمانی که کاندیدا‌های یک حزب خاص قبل از انتخابات اجازه حضور در انتخابات را پیدا نمی‌کنند این یعنی عدم توجه به احزاب، اما اینکه دولت محترم چه اقدامی را انجام خواهد داد این را باید در آینده ببینیم و نظر دهیم. ما در شعار نمی‌توانیم هیچ موضوعی را قضاوت کنیم، بلکه باید ببینیم در عمل چه اتفاقی رخ می‌دهد.

دبیرکل حزب جوانان ایران اسلامی در پایان و درباره راه حل خروج از انسداد سیاسی کنونی در جامعه تشریح کرد: راه حل خروج از انسداد کنونی که در جامعه سیاسی ما وجود دارد فقط عمل به قانون و برگشت به آن است و معیار عمل باید قانون باشد و هیچ مجموعه و نهادی هم حق تخطی از آن را نداشته باشد و اگر کسی خلاف قانون عمل کرد امنیت نداشته باشد، ما به همین علت شاهد هستیم که کشور‌های توسعه یافته فقط با قانون‌مداری و قانون‌محوری به موفقیت رسیده‌اند و همه در برابر قانون پاسخگو هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار