آمارهای استاندار بوشهر از فعالیت دولت در ۸ سال گذشته

استاندار بوشهر در مراسم افتتاح طرح‌های هفته دولت، به آمار‌هایی از فعالیت‌های دولت در حوزه‌های مختلف این استان در ۸ سال اخیر اشاره کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در مراسم افتتاح طرح‌های هفته دولت در شهرستان‌های عسلویه، دشتی و گناوه که به صورت ارتباط تصویری صورت گرفت، با اشاره به خدمات دولت در ۸ سال گذشته در استان بوشهر بیان کرد: از سال ۹۲ تا ۹۹، ۳۲۳ مدرسه در قالب هزار و ۱۲۱ کلاس درس به مساحت ۱۸۱ هزار متر مربع ساخته شده است.

او با اشاره به اینکه رتبه ششم استان در تامین واحدهای آموزشی حرکت بزرگی بود که به همت مدیران و فرمانداران استان محقق شد، ادامه داد: همچنین در ۴ سال گذشته، ۱۲۰ مدرسه با ۳۶۳ کلاس درس به مساحت ۶۷ هزار متر مربع در نقاط مختلف استان بوشهر افتتاح شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آب استان هم عنوان کرد: در ۴ سال گذشته ۸۵۰ کیلومتر شبکه انتقال و توزیع آب شهری و روستایی در استان اجرا و ۲۰ هزار متر مکعب مخزن هم وارد مدار شده است.

سرمایه گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در حوزه آب شیرین کن‌های بوشهر

گراوند با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی برای طرح‌های آب استان هزینه شده است، گفت: در بخش آب شیرین کن، اقدامات انجام شده در ۴ سال اخیر با هیچ کدام از دولت‌های قبل قابل مقایسه نیست به طوری که توانستیم ۴۰ هزار متر مکعب آب از طرح‌های آب شیرین کن در استان تولید کنیم.

او تاکید کرد: سرمایه گذاری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در حوزه آب شیرین کن استان آن هم در اوج تحریم‌ها و مشکلات مالی، از اقدام‌های ارزشمند استان در ۴ سال اخیر بوده است.


بیشتر بخوانید


استاندار بوشهر عنوان کرد: با شیوع کرونا مشکلات تامین آب استان هم بیشتر شد، اما خللی در همت مدیران برای مقابله با این مشکلات ایجاد نکرد.

گراوند گفت: اجرای طرح‌های مختلف آب از جمله اصلاح شبکه‌ها شرایطی را رقم زد که در تابستان با مشکل چندانی مواجه نشدیم هر چند برخی مناطق مشکلاتی به وجود آمد.

او با اشاره به طرح‌های مخابراتی و توسعه خدمات ارتباطی در استان، افزود: در شهرستان عسلویه ۳۷ نقطه تلفن همراه شهری مجهز به اینترنت ۴G و ۱۴ نقطه تلفن همراه روستایی وجود دارد که ۱۲ نقطه آن دارای اینترنت ۳G است.

توسعه ۳۱ درصدی شبکه‌های برق

استاندار بوشهر همچنین به توسعه برق‌رسانی در استان اشاره کرد و ادامه داد: ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی در سال ۹۵، ۲.۵ کیلووات بود، اما امروز به ۳ هزار و ۲۰۰ کیلووات رسیده است. 

گراوند عنوان کرد: در سال ۹۲، ۱۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف برق در استان اجرا شده بود که این رقم با افزایش ۳۱ درصدی اکنون به ۱۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر رسیده است. ضمن اینکه تلفات برق در استان از ۱۷.۵ درصد در سال ۹۲ با ۴.۵ درصد کاهش به ۱۳ درصد در سال جاری رسیده است.

او گفت: تعداد مشترکان برق استان در سال ۹۲، ۳۷۱ هزار مشترک بود، اما اکنون این رقم با ۳۶ درصد افزایش به ۵۰۵ هزار مشترک رسیده، همچنین میزان تامین انرژی مشترکان در سال ۹۲، ۴ میلیارد کیلووات ساعت بوده که با ۶۴ درصد افزایش به ۶۱۷ میلیارد کیلووات ساعت رسیده است.

استاندار بوشهر درباره نرخ خاموشی برق در استان هم عنوان کرد: بر اساس گزارش شرکت توزیع نیروی برق استان، میزان خاموشی به ازای هر مشترک دقیقه در سال ۹۲، ۹۸۷ دقیقه در سال بوده که این رقم با ۴۳۲ درصد کاهش به ۲۲۶ دقیقه در سال کنونی رسیده است.

رتبه نخست عمران روستایی کشور برای بنیاد مسکن بوشهر

گراوند با قدردانی از اقدام‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه طرح‌های مسکن روستایی، بیان کرد: استان بوشهر در بخش عمران روستایی در سال ۹۳ رتبه ۲۸ کشوری را داشت، اما با اقدام‌های خوب صورت گرفته امروز رتبه نخست عمران روستایی را در کشور به خود اختصاص داده است.

او ادامه داد: در بخش اجرای طرح بوستان‌های امید، در سال ۹۳ وسعت این بوستان‌ها ۶۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع بود که این رقم امروز به ۶۰۹ هزار و ۵۹۴ متر مربع رسیده است.

استاندار بوشهر افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ۹۷۰ طرح مسکن ویژه محرومان را در استان شروع کرده که به جز طرح ۸۲ واحدی کنگان که ۷۰ درصد پیشرفت دارد، بقیه واحد‌ها آماده تحویل است.

افزایش ۲ برابری مزارع محصولات شیلاتی

گراوند به سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای زیرساخت‌های طرح‌های تولیدی شیلاتی نیز اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت محصولات شیلاتی استان در ۴ سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته و تولید میگو پرورشی هم ۲ برابر شده است.

او بیان کرد: در سال ۹۲، ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی پرورش میگو واگذار شده بود، اما اکنون این رقم با ۳ برابر افزایش به ۱۲ هزار هکتار رسیده است، ضمن اینکه سطح زیر کشت محصولات شیلاتی استان در سال ۹۲، ۳ هزار و ۴۰ هکتار بود که این رقم اکنون، ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.