جمع آوری ۶ دستگاه موتور پمپاژ آب غیر مجاز در رودخانه سقز

رییس امور منابع آب سقز گفت: ۶ دستگاه موتور پمپاژ آب که به صورت غیرمجاز از رودخانه این شهرستان آب برداشت می کرد، در راستای اجرای دستور دادستان و تامین حقابه زیست محیطی جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،عباس جاوید رییس امور منابع آب سقز  اظهار داشت: مجوز پروانه های آب سطحی بر روی رودخانه های فصلی به ویژه موتورهای پمپ، برای کشت موقت بوده لذا صاحبان از کشت دایم و آب‌بر خودداری کنند.

جاوید با بیان اینکه ۶ دستگاه موتور پمپ غیرمجاز در این رودخانه کشف و جمع آوری شد، اضافه کرد: امور منابع آب، تعهدی در مقابل کشت های دایم نداشته و تمام زیان های ناشی از خشکسالی و کمبود آب بر عهده متقاضی است.

او  با اشاره به اینکه، بخش هایی از مسیر رودخانه توسط کشاورزان مسدود و باعث اختلال در جریان آب شده بود، از حقابه بران خواست از برداشت بی رویه و غیرمجاز خودداری کنند، در غیر این صورت مطابق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

رییس امور منابع آب سقز یادآور شد: رودخانه سقز از ۲ شاخه سد چراغ ویس و همچنین رودخانه روستای تموغه سرچشمه می گیرد و کشاورزان باید حقابه زیست محیطی در این مسیر را رعایت کنند تا رودخانه سقز هم با کم آبی شدید مواجه نشود.

جاوید با بیان اینکه تعدادی از کشاورزان این مسیر بصورت غیرمجاز مسیر جریان آب را مسدود و برداشت بی رویه انجام می دهند، تاکید کرد: این برداشت های بی رویه باعث خشک شدن رودخانه سقز شده است و در صورت ادامه تخلفات، این اداره با آنان برخورد خواهد کرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: پمپاژ آب ، رودخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.