حیدری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران به صورت مشروط به مذاکرات برجامی باز می گردد/ اروپایی ها درخواست آغاز مجدد مذاکره را داده اند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران با شرط لغو بی قید و شرط تحریم ها و همچنین جلوگیری از زمان‌بر شدن مذاکرات موافق است.

شهریار حیدری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هیئت اروپایی مجدداً درخواست آغاز مذاکرات برجامی را داده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با این مسئله مشروط بر لغو بی قید و شرط تحریم ها و همچنین جلوگیری از زمانبر شدن مذاکرات موافق است. اگر طرف مقابل با این مسئله موافق باشد، به مذاکرات باز می‌گردیم.

وی ادامه داد: البته طرف های اروپایی با تداوم مذاکرات برجامی موافق هستند؛ اما اصل موضوع آمریکاست و طرف ما هم این کشور است که باید تحریم های جمهوری اسلامی ایران را لغو کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: اروپایی ها ضمن حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوره سیزدهم تمایل خود را برای تداوم مذاکرات نشان دادند، اما به هر حال شرط و شروط ما در راستای همان مسائلی است که آقای ظریف یا آقای عراقچی پیگیری می کردند.


بیشتر بخوانید


این نماینده مجلس تصریح کرد: از آنجا که موضوع برجام، حاکمیتی است، سیاست‌گذار در این مذاکرات شورای عالی امنیت ملی کشور است و وزارت امور خارجه علاوه بر نقش محوری در مذاکرات، به نمایندگی از حاکمیت مسائل را دنبال می کند.

حیدری اضافه کرد: وزارت امور خارجه در چگونگی، تاکتیک و روش به سرانجام رساندن مذاکره ها مختار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
تحريم ها برداشته شود
بازگشت پول هاي بلوكه به ايران
خسارت هاي قبل و بعد از برجام و تحريم ها داده شود
راستي آزمايي ايران
آمريكا و اروپا بگن غلط كرديم
حالا مذاكره با احترام به حقوق مردم ايران و منافع كشور رو انجام بديد.
مشروط معني ندارد و همان راه دولت قبل با امتياز دادن است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
چشم اوامر دیگه ای اگر از قلم انداختید منتظر گوشزد شما هستیم این اوامری که میفرمایید برای کشوری هست که اقتصادی قوی داشته باشد که بتواند موضع خودرا به طرف بقبولاند شما از کدام نقطه قوت چنین اوامر حکیمانه ای میفرمایید توهمی
آخرین اخبار