جابجایی بیش از ۸۰۰ هزار مسافر در سیستان و بلوچستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۸۴۴ هزارو ۱۸۱ مسافر امسال در استان جابجاشده اند.

تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ۸۴۴ هزارو ۱۸۱  مسافر در قالب ۱۰۰ هزارو ۴۶۳ سفر وسایل نقلیه حمل ونقل عمومی جاده‌ای  امسال در استان جابجاشده ا ند.

وی گفت : از این تعداد مسافر جابجا شده ۵۷ درصد مربوط به داخل استان و ۴۳ درصد به خارج استان با وسایل نقلیه عمومی شامل اتوبوس، مینی بوس و خودرو‌های سواری کرایه برون شهری جابجا شدند که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش ۴۹ درصدی در جابجایی مسافر و ۵۱ درصدی در تعداد سفر داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نظارت و بازرسی بر عملکرد شرکت‌ها و موسسات مسافربری فعال در استان به صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: مسافران می‌توانند هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها از طریق سامانه‌های تلفنی و اینترنتی ۱۴۱ و یا با مراجعه حضوری به ادارات تابعه این اداره کل و یا دفاتر نظارت پایانه‌های مسافری اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

باقری تاکید کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، درحال حاضر ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری استان تنها با یک سوم ظرفیت تردد می‌کنند و کلیه شرکت‌ها و موسسات مسافربری لازم است ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نسبت به ضدعفونی وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده‌ای قبل از حرکت و همچنین الزام پرسنل، رانندگان و مسافران به استفاده از ماسک اقدام نمایند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد ۳ پایانه مسافری، ۳ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها، ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان، ۲ هزار و ۲۹۸ راننده مسافری، ۸۸۸ دستگاه ناوگان اتوبوسی، یک هزارو ۴۱۳ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۷۷۹ دستگاه ناوگان سواری در حوزه عملکرد این اداره کل به هم وطنان گرامی خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار