سفر نماینده ارشد هسته‌ای کره جنوبی به واشنگتن

نماینده ارشد هسته‌ای کره جنوبی برای بررسی تلاش‌ها درخصوص از سرگیری گفتگو با کره شمالی به واشنگتن سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نو کیو دوک، نماینده ارشد هسته‌ای کره جنوبی قرار است امروز (یک‌شنبه) برای مذاکره درباره تلاش‌ها برای از سرگیری گفتگو با کره شمالی به آمریکا سفر کند.

سفر چهار روزه نو کیو دوک به واشنگتن پس از سفر هفته گذشته سونگ کیم، همتای آمریکایی او به سئول صورت می‌گیرد، که طی آن دو طرف درباره اعطای کمک‌های بشردوستانه به کره شمالی در بحبوحه افزایش تنش‌ها در اعتراض پیونگ یانگ به تمرینات نظامی بین کره جنوبی و آمریکا گفتگو کردند.

به گفته این وزارتخانه، نماینده هسته ای کره جنوبی در سفر خود قصد دارد با مقامات وزارت خارجه، شورای امنیت ملی کاخ سفید و دیگران ملاقات کند تا مذاکرات او با کیم در سئول را پیگیری کند.

این سفر چهار روزه در حالی آغاز می‌شود که، پیونگ یانگ به رزمایش اخیر آمریکا و کره جنوبی واکنش نشان داده و آن را واضح‌ترین سیاست خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی و یک بحران امنیتی جدی عنوان کرده است.  

کره شمالی در طول این رزمایش مشترک هیچ اقدام نظامی علیه کره جنوبی انجام نداد و فقط به تماس‌های خط تلفن بین دو کره از طریق دفتر رابط و کانال‌های نظامی پاسخ نداد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار