رئیس انجمن عکاسان خبری کردستان:

عکس مهمترین عنصر اطلاع رسانی در دنیای رسانه است

رئیس انجمن عکاسان خبری کردستان گفت: عکس مهمترین عنصر اطلاع رسانی در دنیای رسانه بوده و بر همین اساس توجه وقدردانی از این قشر امری مهم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،سید محمد لطیف حسینی نسب در مراسم تجلیل از فعالان عکاسی خبری استان کردستان به مناسبت روز جهانی عکاسی، با بیان اینکه عکس سندی غیر قابل انکار در رسانه است، گفت: عکاسان خبری استان کردستان سال‌ها است در زمینه عکاسی خبری فعالیت و حضور دارند و بدون هیچ چشمداشتی واقعیت‌های روز را انتشار می‌دهند.

حسینی نسب با بیان اینکه عکس خبری مرز‌ها را می‌شکند، بیان کرد: قدرت عکس آنچنان است که می‌توان یک فریم آن را با چندین جلد کتاب مقایسه کرد، عکس خبری بزرگترین عنصر دنیایی رسانه است که به گونه‌ای در کمترین زمان در تمام جهان بازتاب خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه در دنیایی که همه چیز خیلی زود فراموش می‌شود، عکس‌ها سندی هستند که با ثبت یک لحظه، راوی تاریخ می‌شوند، خاطرنشان کرد: امروزه عکاسان خبری افرادی هستند که همیشه پشت دوربین‌های خود پنهان می‌شوند تا مردم واقعیت‌ها را ببینند و این مسئله باعث شده است در بیشتر برنامه‌هایی که از اصحابان رسانه و اربابان جراید تجلیلی می‌شود نام عکاسان خبری به فراموشی و کورسوی سپرده شود.

رئیس انجمن عکاسان خبری استان کردستان  یادآور شد: روز جهانی عکاسی فرصتی شده است تا به همت دستگاه‌های مخلف استان همچون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بانک ملی، بانک تجارت، حوزه هنری و خانه مطبوعات استان کردستان از این عکاسان تجلیل به عمل آید تا با این حرکت از زحمات شبانه روزی این عزیزان قدردانی بکنیم.

گفتنی است که روز جهانی عکاسی ۱۹ آگوست می‌باشد که این روز در تقویم ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۸ مرداد می‌باشد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: رسانه ها ، عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.