آتش سوزی در اردوگاه پناهجویان الهول در حومه الحسکه

براثر آتش سوزی در اردوگاه الهول در حومه الحسکه سوریه چند زن و کودک دچار سوختگی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ظهر دیروز بر اثر آتش گرفتن تعدادی از چادر‌های پناهجویان اردوگاه «الهول» در شمال سوریه که تحت حاکمیت نیرو‌های دموکرات کُرد است، تعدادی از زنان و کودکان این اردوگاه دچار جراحت شدند.

منابع پزشکی در این خصوص گفتند:  آتش‌سوزی ظهر دیروز در اردوگاه الهول منجر به آتش گرفتن ۲۸ چادر شد و زنان و کودکان زمانی که می‌خواستند از سرایت این آتش‌سوزی به چادر‌های دیگر جلوگیری کنند، دچار سوختگی شدند.

منابع دلیل این آتش‌سوزی را ذکر نکردند، اما این اردوگاه تحت نظر شبه نظامیان کرد موسوم به «القسد» هستند و بدون اجازه این گروه هیچ فردی اجازه خروج و ورود به این اردوگاه را ندارد.

چندی پیش مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل متحد در امور انسانی از کشته شدن ۶۹ نفر در اردوگاه الهول در شمال سوریه از ماه ژانویه به بعد به علاوه ۱۲ تلاش برای قتل خبر و هشدار داد قتل و تهدید زنان و دختران در این اردوگاه به شدت در ماه‌های ژوئن و ژوئیه افزایش داشته که باعث گسترش ترس و قرار گرفتن ساکنان این اردوگاه در معرض خطر بهره برداری و تجاوز شده است.

سازمان تروریستی پ. ک. ک علاوه بر شهروندانی که از درگیری‌ها با گروه تروریستی داعش در دیرالزور گریخته اند، تعدادی از عناصر داعش را هم به صورت اسیر در اردوگاه الهول نگهداری می‌کند. این اردوگاه آوریل ۲۰۱۷ در استان الحسکه برپا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار