سخنگوی پنتاگون: آمریکا کنترل بخش نظامی فرودگاه کابل را در دست دارد

سخنگوی پنتاگون در تشریح وضعیت حاکم بر فرودگاه کابل تاکید کرد: همچنان آمریکا کنترل بخش نظامی فرودگاه کابل را در دست دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ساعاتی پیش سخنگوی طالبان با انتشار پیامی اعلام کرده بود که، قسمتی از بخش‌های نظامی فرودگاه کابل در کنترل نیرو‌های مسلح این گروه قرار گرفته است و حال جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تشریح وضعیت فرودگاه کابل گفت: دروازه‌ها و عملیات در فرودگاه بین‌المللی کابل تحت کنترل ارتش آمریکا است.

ساعاتی پیش، وی از تداوم عملیات تخلیه از افغانستان خبر داده بود و گفت: افراد تخلیه شده به پناهگاه‌های موقت منتقل شدند.

سخنگوی پنتاگون تاکید کرده بود که، وضعیت امنیتی کابل هنوز شکننده و خطرناک است و ما به تخلیه از آنجا ادامه می‌دهیم.

شمار قربانیان انفجار‌های انتحاری روز پنجشنبه که در حوالی فرودگاه کابل رخ داده بود به ۱۷۰ تن رسیده است که گفته می‌شود اکثریت قریب به اتفاق قربانیان از مردم افغانستان هستند.

از سوی دیگر نیز برخی منابع خبری نسبت به وقوع حملات جدید در کابل به نیرو‌های آمریکایی که برای خروج افغانستانی‌های همکار نیرو‌های ائتلاف از کابل در حال کمک هستند، هشدار داد.

کاخ سفید نیز با صدور بیانیه از هشدار مشاوران جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به وی مبنی‌بر تشدید حملات تروریستی در کابل، پایتخت افغانستان در روز‌های آینده خبر داد و اعلام کرد: مشاوران امنیت ملی بایدن به او گفته‌اند که احتمال دارد یک حمله تروریستی دیگری در کابل انجام شود.

رهبران نظامی نیز به بایدن گفتند که آن‌ها توانایی انجام یک عملیات خارجی مؤثر علیه تروریست‌های داعش را دارند و بایدن نیز به رهبران ارتش این کشور اختیار کامل برای آغاز عملیات و محافظت از نیرو‌های آمریکایی را داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار