رفع محرومیت در هویزه در دستورکار رئیس جمهور

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی، رفع محرومیت در هویزه را از قول‌های رئیس جمهور در سفر به استان خوزستان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی روز جمعه در حاشیه آئین بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۲ روستای جفیر یک و ۲ که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری انجام شد، گفت: رئیس جمهوری در سفر خود به خوزستان قول مساعد داد تا رفع محرومیت، ایجاد اشتغال و حل مشکل تنش آبی در شهرستان هویزه، در برنامه کاری دولت سیزدهم قرار گیرد.

او افزود: امیدواریم حضور رئیس جمهوری در این شهرستان باعث خیر و برکت در این منطقه شود و انتظار داریم که دولت به وعده‌ها و قول‌های خود عمل کند تا فقر و محرومیت از این منطقه برطرف شود.

ساعدی با بیان اینکه از پارسال خط انتقال آب به این ۲ روستا از توابع شهرستان هویزه، به طول ۱۵ کیلومتر آغاز شد که ۸ کیلومتر از سوی آبفای خوزستان اجرا و ۷ کیلومتر دیگر بنا به دلایلی رها شد، اظهار داشت: با تلاش و همت گروه‌های جهادی و بسیج و سپاه، ۷ کیلومتر دیگر تکمیل شد و امروز با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید تا ۴۰۰ نفر از اهالی این ۲ روستا از آب شرب با کیفیت بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول با اشاره به مشکل تنش آبی در شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان تصریح کرد: این مشکل باید طبق یک برنامه ریزی و یک چهارچوب مشخص برطرف شود و تنها رفع مشکل به صورت مقطعی کارگشا نیست، ضمن اینکه یکی دیگر از معضلات این منطقه، بی آبی تالاب هورالعظیم است که باعث خشک شدن نقاط مختلف این تالاب و از بین رفتن برخی آبزیان این تالاب شده است.

قاسم ساعدی ادامه داد: به گفته کارشناسان محیط زیست به دلیل گرما و کاهش آورد رودخانه کرخه، بخش‌هایی از تالاب هورالعظیم خشک شده و این تالاب در معرض خطر جدی است و امروز به همراه وزیر نیرو از تالاب بازدیدی داشتیم و مقرر شد موضوع آبگیری این تالاب در نشست امروز با مسوولان استان مطرح و برای رفع آن تصمیم مناسب گرفته شود.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه با بیان اینکه تنش آبی با وجود تلاش فراوان همچنان در دشت آزادگان و هویزه وجود دارد، گفت: همچنان روستا‌هایی در این ۲ شهرستان وجود دارند که در گرمای شدید هوا، در روز تنها ۲ تا ۴ ساعت آب آشامیدنی دارند.

او با بیان اینکه تنش آبی در خوزستان در هویزه و دشت آزادگان خلاصه می‌شود، اظهار کرد: اعتبارات خوبی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به شرکت آبفای خوزستان در جهت رفع تنش آبی اختصاص داده شده که به شهرستان هویزه اعتبارات چندانی در این بخش تخصیص داده نشده است.

او بیان داشت: این موضوع را به طور جدی مورد تحقیق و تفحص قرار خواهم داد تا وضعیت تخصیص اعتبار تنش آبی به شهرستان هویزه شفاف سازی و بهبود یابد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.