تبریک وزرای خارجه سریلانکا و قزاقستان به امیرعبداللهیان

وزرای خارجه سریلانکا و قزاقستان در پیام‌هایی ضمن تبریک به همتای ایرانی خود، در خصوص تقویت روابط مشترک ابراز امیدواری کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «گامینی لاکشمن پیریس»، وزیر خارجه سریلانکا در پیامی ضمن تبریک به «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه و تقویت هرچه بیشتر روابط دوستانه قدیمی بین دو کشور ابراز امیدواری کرد.

او در پیام خود به وزیر امور خارجه کشورمان افزوده است: انتصاب به این سمت مهم، نشان دهنده اعتماد مقامات ارشد ایران به جنابعالی است و این امر از دانش عمیق، مهارت‌های مذاکره و سرمایه تجربه در حوزه دیپلماسی و روابط بین الملل جنابعالی ناشی می‌شود.

وزیر خارجه سریلانکا ابراز امیدواری کرد که در دوره تصدی سمت وزیر امور خارجه از سوی امیرعبداللهیان شاهد توسعه و تقویت هرچه بیشتر روابط دوستانه قدیمی بین دو کشور باشیم.

«مختار تلئو بردی»، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری قزاقستان نیز در پیامی اخذ رای اعتماد و آغاز به کار حسین امیرعبداللهیان را تبریک گفت و آمادگی خود را برای تلاش مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان، براساس حسن همجواری در منطقه خزر، در جهت توسعه بیش از پیش همکاری‌های همه جانبه آتی براساس منافع ملت‌های دو کشور اعلام کرد.

حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه با اخذ رای موافق ۲۷۰ نماینده مجلس وزیر خارجه دولت سیزدهم ایران شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار