وقوع یک انفجار مهیب دیگر در کابل / انهدام سلاح و مهمات توسط نیرو‌های آمریکایی

الجزیره اعلام کرد یک انفجار مهیب دیگر در اطراف فرودگاه کابل به وقوع پیوسته و این چهارمین انفجار مهیبی است که در ساعات اخیر کابل را لرزانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار الجزیره گزارش داد که یک انفجار مهیب دیگر در اطراف فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان روی داده است.

این چهارمین انفجار مهیبی است که در ساعات اخیر کابل را لرزانده است.

انهدام سلاح و مهمات توسط نیرو‌های آمریکایی

شبکه خبری الجزیره به نقل از رسانه‌های آمریکایی اعلام کرد که انفجار جدید در کابل ناشی از انهدام سلاح و مهمات توسط نیرو‌های آمریکایی بود.

واکنش طالبان به صدای انفجار‌ها در فرودگاه کابل

الجزیره نوشت سخنگوی طالبان درباره انفجار جدید در فرودگاه کابل اعلام کرد: نیرو‌های آمریکایی سلاح و مهمات را در داخل فرودگاه کابل منهدم کردند که منجر به انفجار‌هایی شد که پایتخت را تکان داد.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در پیامی توییتری افزود: شهروندان کابل نگرانی نداشته باشند.

توییت ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان درباره انفجار چهارم در کابل 01

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز به الجزیره گفت: ما به نیرو‌های خارجی در مورد پیامد‌های تجمع مردم در فرودگاه کابل هشدار دادیم. ما به محض دریافت هشدار، اقدامات امنیتی را در مجاورت فرودگاه کابل انجام دادیم.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان افزود: تجمع تعداد زیادی از مردم مانع از انجام اقدامات امنیتی کافی شد. ما داعش را در مناطق شرقی افغانستان از بین برده‌ایم. داعش بسیاری از اعضای طالبان را کشت. فرار مقامات سابق رژیم باعث فرار اعضای داعش شد.

اسپوتنیک ساعتی پیش از وقوع سومین انفجار در فرودگاه کابل، پایتخت افغانستان خبر داده بود.

این در حالی است که منابع خبری شامگاه پنج‌شنبه از وقوع انفجاری خارج از فرودگاه کابل خبر دادند. اندکی بعد وقوع دومین انفجار نیز تأیید شد. انفجار دوم در نزدیکی هتلی در فرودگاه اتفاق افتاد، نیروهای آمریکایی و انگلیسی از این هتل استفاده می‌کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار