کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه ای در خراسان رضوی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم در این استان همچون ماه های گذشته کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه این استان در مرداد ماه امسال ۴۳.۹ درصد بود که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۳ درصد کاهش داشت.

او افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه در نقاط شهری خراسان رضوی ۴۳ و در نقاط روستایی ۴۷.۴ درصد بود که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۰.۶ درصد کاهش و در نقاط روستایی ۰.۷ درصد افزایش یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی بابیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور در مرداد ماه امسال۴۳.۲ درصد بود ادامه داد: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۴ درصد کاهش داشت.

جمشیدی بیان کرد: این نرخ برای خانوار‌های شهری کشور ۴۲.۴ و خانوار‌های روستایی ۴۷.۷ درصد بود که نسبت به ماه قبل در خانوار‌های شهری ۰.۵ درصد کاهش ودر خانوار‌های روستایی بدون تغییر بود.

او تصریح کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوار‌های خراسان رضوی در مرداد ماه امسال ۲.۶ درصد بود که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۹ درصد افزایش داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی تاکید کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوار‌های کشور نیز در مرداد ماه امسال ۳.۲ درصد بود که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۳ درصد کاهش داشت.

جمشیدی با بیان این که نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به مرداد ماه امسال در خانوار‌های کل کشور ۴۵.۲ درصد بود که نسبت به مدت مشابه یک درصد افزایش داشت اظهار کرد: این شاخص برای خانوار‌های شهری کشور ۴۴.۵ و روستایی ۴۸.۷ درصد بود که به ترتیب ۰.۸ و ۱.۴ درصد افزایش داشت.

او افزود: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در مرداد ماه امسال خراسان رضوی در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۵۶.۹، پوشاک و کفش ۵۹.۴، مسکن ۱۳.۸ و گروه بهداشت و درمان ۳۶.۲ درصد بوده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.