خرید گندم در کردستان از مرز ۲۷۷ هزار تن گذشت

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای خرید تضمینی گندم (۲۷ خرداد) تا سوم شهریور در مجموع ۲۷۷ هزار و ۲۳۴ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۶۲ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،جمال صالحی نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اظهار داشت: از این مقدار گندم خریداری شده از کشاورزان استان، ۲۷۷ هزار و ۱۰۹ تن آن در سامانه سیفا ثبت شده است.

او با اشاره به اینکه ارزش ریالی گندم خریداری شده در استان ۱۴ هزار و ۸۸میلیارد و ۶۷ میلیون و ۱۸۹ هزار ریال است، افزود: از این میزان بیش از ۱۳ هزار و ۹۹۹ میلیارد و ۹۸ میلیون ریال آن پرداخت شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۵۴۶ تن دانست و گفت: بیشترین خرید تضمینی گندم در استان مربوط به شهرستان‌های قروه ۷۳ هزار و ۳۲۰ تن، سقز ۵۴ هزار و ۱۸۸تن، بیجار ۵۰ هزار و ۸۰ تن و دهگلان هم ۴۸ هزار و ۳۷۹ تن است.

صالحی با اشاره به اینکه در شهرستان کامیاران هم ۳۲ هزار و ۶۵۹ تن و در دیواندره نیز ۱۴ هزار و ۵۵۲ تن گندم خریداری شده است، یادآور شد: کمترین میزان خرید گندم هم مربوط به شهرستان‌های بانه و مریوان به ترتیب با ۸۳۵ و ۷۰۱ تن است.

او با بیان اینکه این میزان گندم توسط ۳۲ هزار و ۹۴۸ کشاورز و در قالب ۷۶ هزار و ۵۸۹ محموله تحویل مراکز خرید داده شده است، اظهار داشت: مقدار خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته که ۷۲۲ هزا رو ۲۶ تن بود ۶۱.۴۳ درصد کاهش داشته است.

برداشت و خرید تضمینی گندم از ۲۷ خرداد ماه سال جاری در کردستان آغاز شده و تا اوایل شهریورماه به طول می‌انجامد. قیمت خرید تضمینی گندم با افت چهار درصد مفید و یک درصد افت غیر مفید ۵۰ هزار ریال بوده که به هر میزان این محصول پاک‌تر باشد تا ۵۱۱ هزار ریال قابل افزایش است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.