آتش جنگل‌های روسیه به مرکز این کشور رسید

منابع خبری از رسیدن گستردگی آتش جنگل‌های اطراف روسیه به مناطق مرکزی این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز مسکو، آتش حاصل از موج جدید گرما در روسیه که پیشتر جنگل‌های سیبری را درگیر کرده بود، اکنون به مناطق مرکزی این کشور نیز سرایت کرده است.

وزیر حوادث اضطراری این کشور در این باره اعلام کرد: «پیش از این، نیرو‌های آتش‌نشانی در حال اطفای ۱۵ حریق در مناطق کوهستانی استان "سوردلوفسک" بودند. این منطقه در مرز بین اروپا و آسیاست و به دلیل موج جدید گرما با آتش‌سوزی شدیدی مواجه شد.»

پیشتر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در کنفرانسی ویدئویی با اشاره به میزان خسارات وارد شده بر جنگل‌های سیبری براثر آتش‌سوزی، خواستار تلاش بیشتر در زمینه تغییرات آب و هوایی شد. او گفت: «میزان خسارات ناشی از بلایای طبیعی بر روسیه در سال جاری میلادی به قدری است که باید تلاش سیستماتیک در زمینه اقلیمی را افزایش دهیم.»

دانشمندان می‌گویند تغییرات اقلیمی فراتر از حد تصور در حال لطمه زدن به کره زمین است. کشور‌های صنعتی که بزرگترین تولید کنندگان گاز‌های گلخانه‌ای در جهان هستند، اکنون درگیر سیل، خشکسالی، طوفانی و آتش سوزی‌های گسترده هستند و منافع این کشور‌ها مانع از اتخاذ یک رویکرد جهانی برای کنترل گاز‌های گلخانه‌ای شده است.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر به دلیل تداوم گرمای هوای شدید و نیز گسترش خشکسالی، هزاران هکتار از اراضی جنگلی آمریکا در آتش سوخت و نیرو‌های امدادی حتی با کمک تجهیزات ارتش هم نتوانستند به صورت کامل این حریق‌ها را کنترل کند.

هفته گذشته نیز منابع خبری از آتش‌گرفتن یک خانه سیار در شهرستان «لیک» در شمال کالیفرنیای آمریکا خبر دادند که به موجب آن آتش‌سوزی در چندین خانه سیار دیگر در این منطقه رخ داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار