سوریه ادعا‌های دروغین آمریکا را درباره دولت دمشق محکوم کرد

وزارت امور خارجه سوریه ادعا‌های دروغین اخیر آمریکا مبنی بر اقدام دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، وزارت خارجه سوریه ادعا‌های دروغین وزارت امور خارجه آمریکا را مبنی بر اینکه دولت سوریه هشت سال پیش از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی ریف دمشق استفاده کرده است‏‏، محکوم کرد.

این وزارتخانه افزود: بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا به طور واضح و شفاف رویکرد خصمانه واشنگتن علیه سوریه را ثابت می‌کند و در چارچوب سرپوش گذاشتن بر شکست این کشور در افغانستان و حمایت از تروریسم در سوریه است.

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد: سیاست آمریکا در حمایت از تروریسم و اعمال انواع تحریم‌ها علیه سوریه که اقدامی غیر انسانی و غیر اخلاقی است‏، مستحق مجازات و محکومیت و تحمل مسئولیت است.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در شورای امنیت نیز در جلسه روز گذشته به بحران سوریه پرداخت و گفت: در حالی که سوریه با شرایط دشوار اقتصادی مواجه است، آمریکا نفت آن را به سرقت می‌برد.

وی افزود: سوریه در شرایط دشوار اقتصادی به سرمی برد که به سبب تحریم‌ها و سرقت مستمر نفت سوریه در حال وخیم‌تر شدن است و نفت سوریه به شکل علنی از مناطق نفت خیز در شمال شرق این کشور که تحت کنترل آمریکا است، منتقل می‌شود.

بحران در سوریه از سال ۲۰۱۱ با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار