بهره‌برداری از ۱۰.۸ هزار میلیارد ریال طرح مسکن در آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت از طرح‌های بنیاد مسکن استان به ارزش بیش از ۱۰ هزار و ۸۴۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، باباپور مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت  چهار هزار واحد مسکن روستایی استان که از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال در سطح روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بهسازی و نوسازی شده اند، بهره برداری می‌شود.

او با بیان اینکه بهسازی و نوسازی این واحد‌ها در سال ۱۳۹۹ از سوی بنیاد مسکن آغاز شده بود، اظهار داشت: در اجرای این طرح برای ۲۸ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به اتمام ساخت ۵۰۰ واحد مسکن روستایی از محل تفاهم نامه با برنامه و بودجه در سطح استان، اظهار داشت: این واحد‌ها در قالب احداث سه هزار واحد مسکن محرومان با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال احداث شده که از این میزان اعتبار، ۹۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای این پروژه هزینه شده است.

باباپور ادامه داد: احداث این واحد‌ها طی امسال آغاز شده و پیشرفت کل پروژه ۱۷ درصد بوده و در ساخت این واحد‌ها در سطح روستا‌های استان برای ۲۱ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

او گفت: در این ایام اجرای طرح‌های هادی روستایی در ۱۷ روستای هشت شهرستان استان با صرف بیش از ۱۰۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال به بهره برداری می‌رسد و در اجرای این طرح‌ها ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال داشتند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال از اعتبار اجرای طرح‌های هادی مذکور از محل اعتبارات ملی، ۲۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال از منابع استانی و ۴۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از سایر منابع هزینه شده است.

باباپور با اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت از برج دوقلوی ارسباران با صرف ۳۳۸ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال بهره برداری می‌شود، افزود: برای اجرای این طرح ۱۴۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از تسهیلات بانکی و مردمی و ۱۹۷ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال از سایر منابع هزینه شده است.

او یادآوری کرد: عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۸۷ آغاز شده بود و در اجرای آن برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار