وزیر کشور ترکیه: مهاجران غیرقانونی به کشور‌های خود بازگردانده می‌شوند

وزیر کشور ترکیه در مصاحبه‌ای درباره پذیرش پناهجویان افغان در این کشور اعلام کرد که مهاجران غیرقانونی به کشور‌های خود بازگردانده می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در مصاحبه با الجزیره با توجه به هجوم پناهجویان افغان به این کشور و سایر کشورها، گفت: «پناهندگان سوری در ترکیه تحت حمایت موقت دولت ما هستند، اما مهاجران غیرقانونی به کشور‌های خود بازگردانده می‌شوند.»

سویلو در ادامه افزود: «وقتی مناطق شمال سوریه امن شود، پناهندگان سوری نیز به کشورشان باز می‌گردند.»

او همچنین خاطر نشان کرد: «ما با شورش‌هایی که  اخیرا پناهندگان سوری را تحت تأثیر قرار داد موافق نیستیم.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که  ترکیه که پیش از این میزبان حدود ۴ میلیون پناهنده سوری و بسیاری از مهاجرانی که قصد سفر به اروپا دارند، بوده این بار همزمان با کنترل افغانستان به دست طالبان و فرار بسیاری از مردم افغانستان از کشورشان تدابیر امنیتی در مرز‌های مشترک خود با ایران را به منظور ممانعت از ورود این افراد به ترکیه تشدید کرده است.

بسیاری از مهاجران افغانستانی این روز‌ها با پای پیاده خود را از طریق ایران به مرز ترکیه رسانده اند، ولی به محض ورود به نقاط مرزی با تدابیر شدید امنیتی مواجه شده اند.

با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور، قدرت به دست طالبان افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را در افغانستان تعطیل کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار