پیگیری رونق اشتغال در حوزه های مختلف

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان گفت: اعتباری که دولت برای بحث اشتغال در نظر گرفته است به حوزه های مختلف خرد و کلان اشتغالزایی اختصاص پیدا می کند.

نعمت الله اکبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ضمن گرامی داشت هفته دولت و یاد و نام دو شهید بزرگوار شهید رجایی و شهید با هنر گفت: مهم‌ترین دستور جلسه امروز ، دستور العمل جزء یک تا ۹ تبصره ۱۸ بود که بحث اشتغال را در حوزه‌های مختلف هدف گیری میکند و اعتباری که دولت برای بحث اشتغال در نظر گرفته است  قرار است به فعالیت‌ها و اشتغال‌های مختلف از جمله مشاغل خانگی، مشاغل خرد، مشاغل کوچک، متوسط و بزرگ همچنین به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص پیدا کند.

او افزود:اگر چه هنوز کمیته ملی تشکیل نشده است و برنامه‌ها دستور العمل‌ها هنوز توسط وزارتخانه‌ها اعلام نشده است اما استان اصفهان در تمامی زمینه‌ها طرح‌های خود را آماده کرده است تا به محض اطلاع وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی سطح ملی اقدامات مورد نیاز را عملی خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان افزود:با استقرار دولت جدید از اول هفته اینده و استقرار وزرا یکی از خواسته های ما این است که دستگاه‌های اجرایی تبصره ۱۸ را جدی بگیرند و اعلام برنامه کنند تا ما بتوانیم در سطح استان طرح‌ها و پروژه‌ها را در کسب و کار‌ها و مشاغل خانگی و فعالیت‌های دانش بنیان اجرا کنیم و طبیعتا این موضوع میتواند در سطح استان یک اقدام مهم باشد.

نعمت الله اکبری ادامه داد:نرخ بیکاری در سطح ملی و استان از سال ۹۷ تا۹۹ کاهش پیدا کرده است اگر چه نرخ متوسط بیکاری در استان اصفهان از متوسط نرخ بیکاری در کشور بالا‌تر است که علت این نرخ مهاجر پذیر بودن استان اصفهان و فعالیت‌های صنعتی است. تحریم‌ها نیز اثر بیشتری بر استان‌هایی مانند اصفهان دارد. در سال‌های اخیر نرخ بیکاری ۳ درصد کاهش پیدا کرده است.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار