پوستر اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان وخادمان حسینی رونمایی شد

پوستر هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و نماینده ولی فقیه در استان در تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی  گفت: تبریز پایتخت تشیع و دیار عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و این اجلاس باید در شأن و جایگاه آذربایجان برگزار شود.

 اوافزود: این اجلاس قرار بود ۲ سال پیش در تبریز برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و امسال نیز با وجود محدودیت‌ها تلاش می‌کنیم همایشی در خور شأن درگاه باعظمت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شود.

او با قدردانی از هیآت مذهبی و خادمان حسینی استان، تصریح کرد: نگرانی‌ها از بابت شیوع کرونا در مراسم ماه محرم وجود داشت که خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد.

استاندارآذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه همه ما خادم آستان حسینی هستیم و از هیچ تلاشی برای خدمت در این راه دریغ نمی‌کنیم، ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های استان برای برگزاری باشکوه این رویداد فرهنگی و مذهبی در استان تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم  نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  نیز در این آئین گفت: برگزاری این همایش افتخاری برای استان است و اگر در ایام غیرکرونایی قرار داشتیم مراسم بسیار باعظمت و بزرگی با حضور مداحان از سراسر کشور برگزار می‌شد.

اوافزود: پیرغلامان امام حسین (ع) عمر پربرکت خود را در مکتب قرآن و عترت سپری کرده‌اند و در راستای اشاعه فرهنگ عاشورایی و به عنوان مبلغان این فرهنگ در چند دهه گذشته فعالیت‌های بسیار ارزشمندی انجام داده‌اند.

مرتضی صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی هم زمان برگزاری افتتاحیه هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی را ۲۳ شهریور مصادف با هفت صفر اعلام کرد و گفت: این مراسم در محوطه مسجد کبود تبریز برگزار می‌شود.

او خاطرنشان کرد: در حاشیه این اجلاس مراسمی برای به نمایش گذاشتن شیوه برگزاری دستجات عزاداری عجم و شاه حسین گویان تبریز برگزار می‌شود که تلاش می‌کنیم این آئین‌ها را با همکاری میراث فرهنگی ثبت ملی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.