تدریس ۵ رشته دانشگاهی برای نخستین بار در دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۸ رشته جدید به رشته‌های قبل اضافه شده است که پنج رشته آن برای اولین بار در سطح کشور در چهارمحال و بختیاری تدریس می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهروز شایق رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال ۱۸ رشته جدید به رشته‌های قبل اضافه شده است که پنج رشته آن برای اولین بار در سطح کشور در استان تدریس می‌شود.

او اظهار داشت: در ساختار جدید دانشگاه علمی و کاربردی به منظور تفکیک آموزش در چارچوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعدادی از مراکز وابسته به نهاد‌های دولتی دانشگاه علمی و کاربردی استان از جمله مراکز بهزیستی، فنی و حرفه‌ای و... تعطیل شده و در حال حاضر دارای هشت مرکز فعال است.


بیشتر بخوانید


شایق با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۰۰ نفر دانشجو در مراکز علمی و کاربردی استان در حال تحصیل هستند، اضافه کرد: کیفی‌سازی آموزش در دستورکار مرکز علمی و کاربردی قرار دارد و از مجموع دانشجویان هزار و ۱۰۰ نفر در مقطع کاردانی، هزار نفر در مقطع کارشناسی، حدود ۴۰۰ نفر در رشته‌های صنعتی یا وابسته به آن، ۳۵۰ نفر در حوزه کشاورزی و ۳۰۰ نفر در زمینه خدمات مورد نیاز جامعه تحصیل می‌کنند.

او ادامه داد: این مرکز مهارت‌محور بوده و امسال ۱۸ رشته جدید به رشته‌های قبل اضافه شده است که ۱۳ رشته در استان‌های دیگر تدریس می‌شد و در استان ما نیز تدریس آن آغاز شد، اما پنج رشته برای اولین بار در سطح کشور در چهارمحال و بختیاری تدریس می‌شود.

شایق با بیان اینکه پذیرش دانشجو در مراکز این دانشگاه تا پایان هفتم شهریورماه امسال تمدید شده است، عنوان داشت: این دانشگاه دارای ۴۵۰ مدرس فعال بوده که بیشتر آنان در بخش‌های دولتی یا صنعتی شاغل و مجرب هستند و از این مجموع ۳۱ نفر مدرس خبره بوده که تحصیلات بالایی ندارند، اما در رشته مورد نظر خبره و باتجربه هستند.

او تصریح کرد: فراخوان جذب مدرس از اول شهریور آغاز شده و تا ۱۵ همین ماه نیز ادامه دارد که واحدین شرایط می‌توانند به آدرس سایت دانشگاه مراجعه و ثبت‌نام کنند.

شایق خاطرنشان کرد: دو مرکز نوآوری با عناوین مرکز نوآوری طراحی پوشاک در مرکز پیام و مرکز نوآوری اپلیکیشن گردشگری در جهاددانشگاهی مجوز فعالیت دارند و در راستای انجام پژوهش و جذب ایده نیز چهار استارت‌آپ در حوزه‌های تبلیغات نوین در بازاریابی و فروش محصولات باغی برای فروش هلو، بادام و گردو، در حوزه شیلات، کسب و کار‌های کوچک و متوسط و صنعت چوب برگزار شد.

او از افزایش حدود ۲۵ درصدی شهریه دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: در طول سال تحصیلی به دانشجویان وام دانشجویی و تسهیلات پرداخت شهریه داده و در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و رفاهی نیز کارت ارزاق دانشجویی ارائه می‌شود.

شایق با اشاره به احتمال آغاز فعالیت حضوری دانشجویان از بهمن‌ماه امسال، اضافه کرد: همه مدرسان، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه علمی و کاربردی استان به مراکز واکسیناسیون معرفی و واکسینه شده‌اند، اما هنوز دستورالعملی برای واکسیناسیون دانشجویان ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.