اتهام نقض قوانین جنگ به اسرائیل از سوی دیده‌بان حقوق بشر

سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی از نقض قوانین جنگ اسرائیل خبر داد و نوشت: تخریب برج‌های غزه در حملات اسرائیل جنایت جنگی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی تخریب ۴ برج مسکونی - تجاری در پی حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به غزه که در ماه می‌به وقوع پیوست را جنایت جنگی خواند.

در این گزارش آمده است: بنظر می‌رسد حملات هوایی اسرائیل که سبب تخریب ۴ ساختمان بزرگ در شهر غزه شده است در حد جنایت جنگی باشد و از این رو اسرائیل قوانین جنگ را نقض کرده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش خود آورده است: اسرائیل بین روز‌های ۱۱ و ۱۵ ماه می (۲۱ و ۲۵ اردیبهشت) حملاتی را به برج‌های مسکونی - تجاری هنادی، الجوهره، الشروق و الجلاء در محله الرمال داشت که در پی آن سه برج مسکونی به کلی تخریب شد و برج الجوهره نیز آسیب بسیاری دید که قرار است تخریب شود.

در ادامه این گزارش آمده است: این بمباران‌های غیر قانونی اسرائیل خسارات و آسیب شدیدی به ۴ برج مسکونی - تجاری در شهر غزه که محل کسب و زندگی بسیاری از مردم در آن بود، وارد آورده است.

سازمان دیده بان حقوق بشر در ادامه گزارش خود از رژیم صهیونیستی درخواست کرده است تا دلایلی که سبب انجام چنین حملاتی شده است را ارائه دهد.

در آن زمان و درپی افزایش درگیری‌های دو روز گذشته اشغالگران صهیونیست با فلسطینیان، رژیم اشغالگر علاوه‌بر ساکنان کرانه باختری، فلسطینیان نوار غزه را آماج حملات خود قرار داده و ده‌ها فلسطینی را به شهادت رسانده و زخمی کرده است.

گروه‌های مقاومت نیز در پاسخ به این حملات با صد‌ها موشک، مناطق مختلف اراضی اشغالی را بمباران کردند و اشغالگران را به وحشت انداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار