معاون دادستان کل کشور:

ترخیص کامیون های دپو شده در گمرک باید تسریع شود

عمرانی گفت: باید دستگاه‌های مسئول در حوزه ترخیص کالا با تعامل و هماهنگی، کامیون های دپو شده در گمرک را هرچه سریعتر ترخیص کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر امروز عمرانی معاون دادستان کل کشور و پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از گمرک شهریار بازدید کردند.

طی این بازدید به بررسی مشکل عدم واردات حدود ۴ هزار کامیون که در گمرکات کشور دپو شده پرداخته شد.

 معاون دادستان کل کشور در این بازدید بیان کرد: گمرک کشور مجری قانون است. خیلی از مالکان اصلی خودرو‌های دپو شده در گمرک کسانی هستند که کامیون فرسوده خود را فروخته اند و منتظر این هستند که کامیون جدید از گمرک ترخیص شود.

او افزود: چند دستگاه ذیربط مانند محیط زیست، بانک، گمرک در ایستایی این کامیون ها دخیل هستند که با روش فعلی دستگاه‌ها ، کامیون ها از گمرک ترخیص نمی‌شوند. به طور کلی باید دستگاه‌های مسئول بیایند با تعامل و هماهنگی این کالاها را از گمرک ترخیص کنند.

عمرانی گفت: شرط اول این است که نخست باید با خودمان کنار بیاییم، در حال حاضر مسئولان  باید نسبت به آزاد سازی کامیون‌های دپو شده در گمرک اقدام کنند تا دلال بازی در امر ترخیص خودرو انجام نشود.

این مقام مسئول بیان کرد:وظیفه سه قوه این است که نسبت به ترخیص خودرو‌های دپو شده کار‌های لازم را انجام دهند. با نشستن و نامه زدن کار پیش نخواهد رفت. به طور کلی معنی ندارد دو دستگاه کامیون هر ۱۰ روز یکبار ترخیص شود اگر شرایط اینطور باشد این خودرو‌ها تا ۵ سال دیگر  هم ترخیص نمی‌شوند.

معاون دادستان کل کشور تاکید کرد: اگر مشکل دپوی کامیون‌ها برطرف نشود برخورد قانونی انجام خواهد گرفت. من به شدت این موضوع را پیگیری می‌کنم و مقام‌های مسئول که در این زمینه اقدامات لازم را انجام ندهند معرفی خواهند شد.

 

ترخیص کامیون های دپو شده در گمرک حداکثر تا ۴۵ روز آینده

در ادامه پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: سازمان راهداری برای ورود این کامیون‌ها ، مجوزهای لازم را داده است و طبیعتا دستگاه‌های ذیربط باید نسبت به ترخیص این خودرو‌ها اقدام کنند.

او افزود: آن چیزی که امروز ما در گمرک مشاهده می‌کنیم این است که تعللی صورت گرفته و هیچ مشکل خاصی پشت سر آن نیست که مصداق ترک فعل است و اصلا قابل توجیه نیست.

پژمانفر گفت: ما حتما در موضوع دپوی کامیون ها در گمرک ورود می‌کنیم .انتظار ما این است که در بازه زمانی ۴۵ روزه نسبت به ترخیص این خودرو‌ها اقدامات لازم صورت گیرد. ما از دستگاه‌ قضایی برای رسیدگی به این ترک فعل کمک می گیریم که مردم دیگر دچار مشکلات بیشتری نشوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترخیص کالا ، کامیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
فقط حرف میزنید، از کار خبری نیست
United States of America
مهدی
۲۰:۰۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
اول که کار واردات از بنیاد ایراد داره و اجازه دادن هر کس ماشین وارد کنه و الان چون طبق قانون واردات منشا پولشون داخلی هست دچار مشکل شدند و نمیتوانند ترخیص کنند و ماشینها رو جلو جلو پیش فروش کردند و دلال بازی راه انداختن و لذا خریدارهای جدید را هم دچار مشکل کردند.دوم اینکه نباید ماشین دست دوم اجازه وارد شدن می دادند و صفر کیلومتر باید وارد کنند. هر چند که با کیفیت باشن. سوم اینکه یک مثل قدیم خود وزارت راه با همکاری بخش خصوصی ماشین وارد کند و به اشخاص واگذار کند و کنترل بیشتری باشد نه مثل الان. چهارم چون وارد شدن ماشین تضاد منافع با شرکتهای داخلی دارد قبل از هر چیز باید این مسئله رو حل میکردند. در اخر باید گفت علی رقم رسوب ماشینها در گمرک هنوز روزانه در حال وارد شدن و افزایش تعداد رسوب شده میشود و فعلا نباید اجازه وارد شدن جدید بدهند و اجازه فروش به وارد کننده قبل از پلاک کردن ندهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
خدا کنه این دروغی که میگید راست باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
زنده باد هماهنگی و کارایی
آخرین اخبار