سرباز ژاپنی که تا ۳۰ سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم، همچنان می‌جنگید!+ تصاویر

در داستانی شگفت، اما واقعی، یک سرباز ژاپنی قریب به ۳۰ سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم همچنان تصور می‌کرد جنگ ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسکای نیوز، اگرچه قریب به ۷۶ سال از پایان جنگ جهانی دوم، می‌گذرد؛ اما کوله بار این رویداد جهانی، همچنان پر از رخدادها، حوادث و داستان‌های شگفت انگیزی است که شاید به گوشمان نخورده باشد.

در یکی از این موارد عجیب، اما واقعی یک سرباز ژاپنی قریب به سه دهه (۲۹ سال) پس از پایان جنگ جهانی، از تسلیم شدن خودداری می‌کرد و همچنان به مبارزه ادامه داد.

سامورایی تسلیم ناپذیر

داستان به سال ۱۹۴۴ برمی گردد؛ زمانی که ستوان دوم «هیرو اونادا» (Hiroo Onoda) که در واحد اطلاعات ارتش امپراتوری ژاپن کار می‌کرد، به همراه سه نفر از همرزمانش از سوی فرمانده شان مأموریت یافت به فیلیپین برود و تسلیم نشده، خودکشی نکرده و تا پایان ایستادگی کند.

در روز‌های پایانی جنگ جهانی دوم، با ورود نیرو‌های آمریکایی، ارتباط این ستوان ژاپنی با دنیای خارج قطع شد؛ اما قبل از قطع ارتباط، آخرین دستوری که او دریافت کرده بود، این بود: تسلیم نشو.

سرباز ژاپنی که تا ۳۰ سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم، همچنان می‌جنگید!+ تصاویر

تصویر جوانی هیرو اونادا

این افسر اطلاعاتی جوان تصمیم گرفت تا به دستور فرمانده اش جامعه عمل بپوشاند، برای همین پس از پایان جنگ جهانی و با وجود آنکه برگه‌هایی بوسیله هواپیما بر فراز آسمان برای افراد ریخته شد مبنی بر اینکه جنگ به اتمام رسیده است؛ اما او تصمیم گرفت تا به دستور فرمانده اش عمل کند و نزدیک به ۳۰ سال جنگی چریکی را در فیلیپین به انجام برساند.

او پس از پایان جنگ جهانی به همراه سه همراهش به جنگل پناه برد و ۲۹ سال تمام برای کشورش به مبارزه ادامه داد. غذای او در این مدت موز و نارگیل بود و گهگاهی هم پرنده‌ای را شکار می‌کرد؛ اما می‌توان گفت گرسنگی بخشی از زندگی دائمی او شده بود.

او دراین سال‌ها در منطقه به دنبال امداد‌های نظامی می‌گشت، به ساکنان محلی حمله می‌کرد و گهگاه با نیرو‌های فیلیپینی درگیر می‌شد. در سال‌های ابتدایی کسی خبر نداشت این سربازان ژاپنی در فیلیپین به سر می‌برند؛ تا آنکه یکی از این سربازان در سال ۱۹۵۰ به ژاپن بازگشت و چندسال بعد آنجا فوت کرد؛ همین مسأله سبب شد تا دولت فیلیپین و ژاپن کمپینی را برای یافتن دیگر سربازان در سال ۱۹۵۹ به راه بیاندازند.

سرباز ژاپنی که تا ۳۰ سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم، همچنان می‌جنگید!+ تصاویر

در سال ۱۹۷۲ اونادا و یک سرباز دیگر در یک درگیری مسلحانه با نیرو‌های محلی سر و کله شان پیدا شد که در این درگیری همرزمش جان باخت؛ اما اونادا توانست فرار کند؛ همچنانکه در این سال‌ها یکی دیگر از همرزمان این کهنه سرباز جان خود را از دست داد.

خدعه دشمن

پس از یافتن اونادا تمامی تلاش‌ها از سوی دولت ژاپن برای اقناع این کهنه سرباز به پایان جنگ جهانی دوم به شکست انجامید؛ تا جایی دولت ژاپن اعضای خانواده او را به جزیره لوبانگ آورد تا بلکه او را قانع سازند تا تسلیم شود؛ اما این کار هم فایده‌ای نداشت.

او حتی پرچم ژاپن را که در جنگل محل حضور او گذاشته بودند و بر روی آن امضا و پیام خانواده اش بود را کار دشمن قلمداد می‌کرد. این در حالی است که پیامی از پدر ۸۶ ساله پیر وی بر روی آن نقش بسته بود که نوشته شده بود: امیدوارم تا زمانی که من زنده هستم به خانه برگردی.

سر انجام با آوردن فرمانده سابق وی در ارتش در سال ۱۹۷۴، او به او اعلام کرد دستوری که در زمان جنگ برای وی صادر کرده بود را لغو کرده و از او خواست تا سلاحش را بر زمین بگذارد.

سرباز ژاپنی که تا ۳۰ سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم، همچنان می‌جنگید!+ تصاویر

تصویری از قانع شدن هیرو اونادا برای ترک مبارزه پس از آمدن فرمانده سابقش

طبق اعلام نشریه سان انگلیس، اونادا در سال ۲۰۱۰ در مصاحبه‌ای گفت: هر سرباز ژاپنی (در زمان جنگ) آماده مرگ بود؛ اما من به عنوان یک افسر اطلاعاتی، دستور به انجام جنگ چریکی داشتم و نباید می‌مردم. من افسر شده بودم و فرمانی را دریافت کرده بودم. اگر نتوانم آن را اجرایی کنم، احساس ننگ می‌کنم.

بر اساس این گزارش، زمانی که نیرو‌های آمریکایی و فیلیپینی در فوریه ۱۹۴۵ به جزیره لوبانگ یورش بردند، تمامی سربازان ژاپنی تقریبا یا کشته شده و یا تسلیم شدند؛ اما از آنجا که اونادا برای جان به در بردن، آموزش‌های عالی دیده بود، همرزمانش را که زنده مانده بودند، به داخل جنگلی کوهستانی کشید و اقدام به حملات پارتیزانی کرد.

با وجود آنکه ژاپن در جنگ شکست خورده بود؛ اما او و همرزمانش بر این باور بودند که برگه‌هایی که با هواپیما از بالا ریخته می‌شود و در آن از پایان جنگ خبر داده می‌شود، دورغین است. او می‌گوید به این اطلاعیه‌ها توجهی نمی‌کرد و فکر می‌کرد این برگه‌ها توطئه دشمن است.
او گفته بود غلط‌های چاپی این برگه‌ها به اندازه‌ای زیاد بود که فکر می‌کرد فقط می‌توانست کار دشمن باشد.

لغو دستور بعد از سه دهه

در نهایت، در سال ۱۹۷۴ فرمانده سابق او راهی جزیره لوبانگ فیلیپین می‌شود تا هیرو اونادا را بازگرداند؛ به این امید که او به دستور فرمانده‌اش گوش می‌کند.

پس از این دیدار این سرباز و فرمانده، اونادا به پرچم ژاپن سلام کرد و در حالی هنوز همان لباس مندرس نظامی را بر تن داشت، شمشیر سامورایی خود به همراه اسلحه اریساکا خود که همچنان کار می‌کرد، و ۵۰۰ فشنگ و چند بمب دستی و خنجر پدرش که آن را نگاه داشته بود تا در صورت اسارت خودکشی کند را به فرمانده‌اش تحویل داد.

سرباز ژاپنی که تا ۳۰ سال بعد از پایان جنگ جهانی دوم، همچنان می‌جنگید!+ تصاویر

او بعد از بازگشت به ژاپن چند مدرسه برای آموزش چگونگی زنده ماندن در شرایط سخت تاسیس کرد. از وی به عنوان آخرین

سربازی جنگ جهانی دوم یاد می‌شود که تسلیم شد.

این کهنه سرباز تسلیم ناپذیر سرنجام در ژانویه ۲۰۱۴ در سن ۹۱ سالگی در توکیو درگذشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Amin
۲۲:۰۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
روحش شاد ، ما به امپراتوري ژاپن کاري ندارين كه چه نوع رژيمي بود، به اين توجه كنيم چقدر غيرت و شرف داره كه برا وطنش ٣٠سال جنگيد ، واقعا شير انسان نماست، به اين ميگن ادم باغيرت، من دو روز بيرون خانه و توي اوضاع بد زندگي کردم همه چيزو تحمل كردم بجز دوري از خانواده ولي اين سرباز چگونه ٣٠سال دور از خانواده اس بود... درود بر شرفش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
فکر می کنید چرا دنیا اصلاح نمی شود ! برای اینکه آدمهای مغز خر خورده کم نیست !
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۰۱:۳۳ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
دوستان دقت کردین یارو موز ونارگیل وگهگاهی پرنده میخورده اونم 29سال!اون وقت روند پیری شم کاملا عادیه.پس میشه نتیجه گرفت توی ایران هم فقط با سیب زمینی وپیازوگوجه پیرشدو نمرد!!! البته اگه کرونا اجازه بدن.خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
جدای از اشتباه پیش آمده، این سرباز باید در ژاپن و تمامی کشورها به عنوان نماد وطن پرستی و مسئولیت شناخته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
آیتم از همون جانیای ژاپنی بوده، تاریخ رو بخونین که ژاپنی ها چه ظلمی به خودشون و کشورهای همسایه کردن، تازه تو همون سال های جنگ جهانی اونایی که مخالف جنگ بودن ببینین چی بر سرشون آوردن، برین ببینین تو جنگ چی بر سر مردم ناتینگ چین آوردن، این کار این سرباز هیچ تحسینی نداره، چیکار کرده مگه در جهت باطل کار کرده، باور کن اگه تو ایران بود همون اول گیرش می آوردم و به سزای عملش می رسوندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
احسنت به سرسختی اش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
ژاپن تسلیم ناپذیر، امروز به چه روزی افتاده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چجوری سی سال اون لباسا هنوز تنش بوده ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
وقتی دیده که کشورش برده امریکا است از غم باد مرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
آدم به این خریت تا حالا ندیده بودم
Iran (Islamic Republic of)
کیفر
۱۳:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
بچه پررو ترین سربازان دنیا،همون ژاپنی های کله خشک چشم تنگ بودند که پادر کفش مغول های قرن هاپیش گذاشتند وبه همه کشورهاوملت های همسایشون حمله وتعرض کردند وبا قبله عالمشون هیتلر ونازیسم هم همکاسه شدند. اما خدا که قسم خورده شدیدعذاب وکیفر است،چه بینظیر پدراجمعینشان را درآورد !!اونهم پدر درآوردنی!! ۲شهربزرگشان و آن نسل نکبت سابق شان درحرارت بینظیر ۲بمب اتم آمریکا در میکروثانیه ازجامد تبدیل به پلاسما ومحو شد!!! دست عذاب خدا اینطوره برای کل کله شق ها وخشکه مغزها و بیمارذات ها.الآن بریم ببینیم نسل حالاشون چقدر انسان وبامحبت و فروتن و مطیع فطرت اند؟؟خدا بهترین مجازاتگرواصلاح کننده است برای هر کله گنده وگنده لاتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
دیوانه
Iran (Islamic Republic of)
امیر2
۱۶:۰۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
کشته شدگان هیروشیما و ناکا زاکی انسانهای غیر نظامی و کودکان بودند کفش اجنبی وآدمکشها را لیس نزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چی نوشتی، قصد تمسخر ندادم، ولی کلی خندیدیم، کاری به معنا و مفهومش نیست، ولی خیلی با حال کلمات رو به کار بردی، دمت گرم، این امپراطوری ژاپن هم از آمریکا و انگلیس بدتر بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
امروز رفتم بانک، یه مشتری پشت در بانک اعتراض کرد که هشت شده باز کنید دیگه، کارمندی بااکراه در را باز کرده و تازه میگه سه دقیقه دیگه تا هشت مونده(البته هشت شده بود)، حالا حساب کنید مزایای اون کارمند و اون سربازی که سی سال مفتی برای هدفش که کشورش بوده تلاش می کرده.راستی ساعت بازگشایی درب بانک‌ها هشت یا هفت و نیم؟خوبه عابر بانک‌ها و همراه بانک‌ها هستن وگرنه با گلوله مشتری معترض را میزد.
البته اینم بگم که سربازان میهن عزیز خودمون بی نظیرن
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۰:۱۴ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
از ساعت 7
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
جالبترین بخش ماجرا وقتی است که نه تنها مسخره اش نکردند، بلکه از تجربه اش استفاده کردند. در صورتی که هم اکنون برخی از قهرمانان جنگ ما در گوشه آسایشگاه ها هستند و کسی احوالشان را نمی پرسد.
سلام بر رزمندگان اسلام
United States of America
علی
۱۳:۰۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
خدا رو شکر طرفای دعوای ما از اینجور سربازا ندارن. الحمدالله با ژاپنم که همیشه آشتی بودیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
یه سری ایرانی هم در زمان جنگ با عراق در سال 67زمانی که صدام به همراه منافقین برای آخرین بار به ایران حمله کرد تنها کاری که کردن زیرپوش های سفید رنگ خودشان در آوردن وبه عنوان تسلیم بالای سرشان چرخاندن و تسلیم منافقین شدن والان هم به غیرت خودشان می نازند ودر سوئد زندگی می‌کنند خاک بر سرشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
سیریش ترین و کنه نرین و سمج نرین مرد تاریخ
Iran (Islamic Republic of)
artemis
۱۱:۱۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
واقعا تحسین برانگیزه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
سرباز یعنی فدایی وطن. یاد اون سه سرباز تبریزی افتادم که بدون هیچ کمکی، دو روز تمام لشگر روسیه رو زمین گیر کرده بودن. روحشون شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
شنیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
حالا خدا شکر فرمانده اش زنده بوده اگه مرده بود چی میشد حالا تصور کن بیان توی جزایر کشور ما فرمانده شون هم بمیره به اینم گفته باشه نرو بیرون آنوقت کی اینو قانع میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
ژاپن به خاطر همین فرهنگش ژاپن شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
آی کیو، ژاپنی ها خیلی بالا است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
جنایت کار ترین قوم همین ژاپنی ها هستند. این قوم منفور کره و بخصوص چین است.
Pakistan
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
اتفاقا ایشان دارند درست میگوییند بد نیست تاریخ این کشور وحشی را بخوانید. که چه جنایتهای در حق مردم چین -ویتنام داشته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
ما خودمون هم کم نداشتیم
بهتر تاریخ درست کشورمون از اول درست بخونید و به نادر و نادریان افتخار نکنید
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۰:۱۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
هر کشوری در قسمتی نه چندان جالب توی تاریخ خودش داره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
روحش شاد
France
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
واقعا چقدر سفت و استوار بوده
Netherlands
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
ول نکن ترین فرد
Pakistan
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
جانیترین فرد و احمقترین
آخرین اخبار